Posts

Al-Adha 2012

Image
Ni ceghiter dah basi sampai dah jadik yogurt/cheese bahaha. bz kemain akak uols. Salam semuanya. How was your Al-adha this year? Kenyang makan jam khennn...sume org pulang n balik at the same time what you expect other than pesta lampu break sepanjang highway. kebas montot dok berjam2 dlm jam wahhh gitew pasrah je lewww. Masa blk kampung malam raya tu kan weol sampai Kuantan kul 4... 4 pagi uolsss!!! klu boley merendang dan merebus dlm kete kompem mmg pulang beraya lagik bergaya dgn rendang daging dan ketupat segera tadaaaaaa siap2 boh atas meja, mandi2 siap2.... nap kejap dah boley beraya kuakuakuak. ni kalau sume famili gue pun pulang mlm raya bajet sume sampai kul 4 sarapan pagi raya paling epic sepanjang hidup adalah bihun goreng uwaaaaa*silalapairmata*. ni malam raya, menunggu kakek ambilin gue anak-beranak..eh apsal speakang? apak ko keje malam raya so kena balik tumpang orglah. mokna layan tv bajet 1st class punya tiket. owhhh babai see you in another world. pagi2 Sa...

Sembang mak-mak orang

Image
Assalamualaikum! knock knock..sape di dalam? wehhh mata gue ari ni lawa sikit dari panda jer...boleylah pulak hakak melayan Khabi Kushi Khabi Gam sampai kul 2 lebih semalam...pahtu adinda tercinta sampai from Kuching n bertanggak kt umah, so sambung OT sampai kul 3 pagi. Aku kan selalu ketinggalan train, bayangkan citer tu production tahun 2001, tahun 2012 baru le aku tengok wahhh epic betullah aku klu bab terkebelakang dari org. selama ni dok layan clip lagu dia je, klu tayang kt tv time raya pon harghaaammm zadeh lah nak tengok inspector shahab, ada je gangguan atau haku tak baper minat, sekali tayang tengah malam buta time sume org tido baru ler lehh fefeeling. once dah tengok kena stick mcm glue plak depan tv, aku sejak mesia replicate qabil qushry qabil igam mintak mahappplah aku nak layan, terdera emosi tgk mesia berlakon ala2 hindustan okeh- get a life! (sowiii ler peminat2 pilem tu sekalian) Kesian uols juling2 baca entry Bandung kak Yong yek, punyeeeelah panjang eks. Mana...

YUKKK BANDUNG!

Image
Fuhhh aiii. I've been meaning to post this entry couple of weeks ago but time won't permit. Terkocoh2 mengejar masa, meeting with the deadlines, meeting itu ini, prepare report, etc, etc, kt umah si Sophia lak kena bug apa lepas pulang dari Bandung demam then kena cer-ber, then cer-ber dah baik sambung demam batuk selsema. Mata pun dah cam pontianak kampung dusun ni sbb berjaga malam anak demam ngan tetiba cer-ber kul 3-4 pagi. Salam semuanya. Jadi rancangan ke Bandung tak masuk dlm plan pun. Tetiba le cik wan azni call kata nak pi Bandung tak? sebulan sebelum tarikh nak pegi baru inform. bagus. Ingat den nak gi sorang je, lemaklum le nak meneman org nak cari barang kawin kt sana. Sekali bos beso kata mana aci dia kena jaga anak, alang2 nak pegi baik pegi sume sekali! ok, baiklah bos. Maka dingdong 3 family ikut rombongan cik Ani namanya. Day 1st : Sabtu Yang Terpilu  Ok, aku ikut rombongan je, sume hal tiket, hotel, pak supir adalah family cheq Ani yg uruskan. Flight p...