ammar puasa penuh tak?sayang dia kat adik nih:) bila eak kak yong ammar start faham, Haziq yg 4thn nih tak nampak gaya nak faham pun,ehmm..Selamat berpuasa..
sampai sekarang pun Ammar tak faham2 makna puasa tu, yg dia tahu tak boleh makan sampai malam, tp cakap je, sometimes klu tgk bebudak kecik makan dia tumpang sekali, mulut je kata tak boleh makan, tak boley makan.. tp kt umah dia buleh tahan tak makan satu hari sbb mmg akak tak mengadakan makanan, dia setat cuba2 puasa tu masa 7 tahun, siap mengamuk lagik tak buley makan, so bg lah taim separuh hari camtu... *Selamat berpuasa dan Selamat Menyambut Hari Raya to you too, nampaknya Intan apply macam2 cara kt Haziq ye cam yg guna berus kt belakang tu, 1st time plak akak dengar tu, tp tak per, jgn putus asa, tak per kita try macam2 pun demi kebaikan dia jugak
Just a thought... Alangkah ruginya saya sekiranya mengikut saranan seorang OnG, a specialist, with a decades of practice as OnG, lulusan dr sebuah Uni berprestij dr Dublin, Ireland utk menggugurkan kandungan se awal usia 7 minggu... I remember it was a Wednesday morning. I ran a pegnancy test on my own and it was positive. I was delighted but did not want to be overexcited. So we went to see doc Y at one of the private clinic/hospital bersalin for confirmation. She was the same OG when I was pregnant with Ammar, 10 yrs ago. So I told her everything, including the part where I took some prescription, claimed by her that was not supposed to be taken by pregnant woman. She was mad at me - yelah, like I knew I was pregnant while taking that particular prescription! So she did a scan to the fetus. She said it was not in a good shape, not normal for 7 weeks fetus. I remember she said, "Jumaat ni dtg cuci! Tgk gambar baby you ni, tak normal shape dia!". I said nothing more. Then she...
Ni part last, I promise. Ada 100 kati gambo muntah ijo bahaha... So lepas tengok stoberi cadangnya nak gi Taman Rama-Rama. Tp apak eh tetiba menonong je masuk jauh ke dalam Kea Farm tu kan tetiba sampai Rose Centre. Selama ni mmg tak peduli pun kt Rose Centre ni. Sekali nak masuk kena bayo kan.... Memasing cam culas nak masuk *dasarsumenakfree*. Hek elehhhh RM5 hinggit je pown... so dah penat2 tersesat masuk je lahhhh...hamik nak, set2 hok culas nak masuk tewlah hok meroyan amik gambonya...hok aloh aloh... Oh my englishhh... the view was breathtaking and spectacular *hovertakayat?*. Mak Yong rasa tgh musim bunga Rose ni... roses are blooming everywhere...mcm2 spesis rose yg ada pulak tew... mata ini leka melihat red blooded roses and black roses. Subhanallah ciptaan tuhan....*tangan dlm mode nasyid* eh, serius, takjub tengok ciptaan tuhan.... Mahunya tak meroyan tgk roses nih... iiiiiihhhh gewamnyerrrrr rasa nak wat balikkk!!!! arghhhhhh!!!!! kamera Samseng tak dpt nak cap...
Chak...aloooo salam saudara-saudari cikebung cikebung... fuihh lamanya tak bukak blog. ada yg rindu akak tak sila angkat ketiak..hakhakpuiii bajet retis ayatnya Rerupanya pc den ada masalah, google and yahoo cannot open/connect taktaulah, asek2 unable to connect, maybe browser problem kot, Diharap kenkawan sihat2 semuanya, i see your latest entry tapi tak sempat nak khatam satu2, sgt bz lately, last 2 weeks baru habis training, 2 full consecutive weeks tu, nyaris tak pitam je dlm training, sib baik juga ada makan free jadi tak jadi pitam. (and save budget too, dah semput dah rasanya wallet ni nak sampai ujung bulan sbb gaji tersangat awal last month nak raye le katakang..) ada byk benda nak citer tp tataplah gambo anakanda kesayangan hamba dulu, takper le ko tak kesah tp aku kesah hokaloh... syabas mere bete... sel2 otak telah berhubung dgn hebaknya... dah bagi susu yg claim no added sugar dah ni rasanya, tp hypernya semacam jek, terlebih DHA ke Ganglioksida taktau...
Comments
Dah siap masak la tu....
Buat-buat chomel *teheee*
Klu bergambo sempat ajew! Sebenarnya masa ni tunggu ayah diorang balik nak buka pose kt umah my sister.
sampai sekarang pun Ammar tak faham2 makna puasa tu, yg dia tahu tak boleh makan sampai malam, tp cakap je, sometimes klu tgk bebudak kecik makan dia tumpang sekali, mulut je kata tak boleh makan, tak boley makan.. tp kt umah dia buleh tahan tak makan satu hari sbb mmg akak tak mengadakan makanan, dia setat cuba2 puasa tu masa 7 tahun, siap mengamuk lagik tak buley makan, so bg lah taim separuh hari camtu...
*Selamat berpuasa dan Selamat Menyambut Hari Raya to you too, nampaknya Intan apply macam2 cara kt Haziq ye cam yg guna berus kt belakang tu, 1st time plak akak dengar tu, tp tak per, jgn putus asa, tak per kita try macam2 pun demi kebaikan dia jugak