Selamat Tahun Baru 2017

Bismillah...

Assalamualaikum wth.. and a very happy new year, 2017!

It has been an ages the last time I updated this blog of mine. Yeah, gotta to say that other social media like ig plays an important role of not writing anymore eh? But when it comes to perasaan i guess blog is still relevant media to use.



2016 has been a wonderful year to me. Nothing to regret, but many sweet memories for the keeping. Traveled to some countries/continent, learned a lot of history and culture. Moga Allah rezekikan lagi ke tempat org dan bumi Allah yg luas ini.

 

 I would say a good and steady career path dan tahun yang indah bersama keluarga, dalam kesederhanaan. 2016 hidup dalam 3 alam sbg worker, student and parents. A bit haywire, but manageable huuu... still struggle though....lagik tak habis kan...




2016, ada jugak yang pahitnya, fell on stairs cam nangka busuk and strained my heel. Sib baik takde patah, but cannot jalan 3 hari. MC seminggu, Thru x-ray I learned that I have heel spur issue. So I tried MediFeet shoes, alhamdulillah now tumit tak sakit sgt klu byk jalan pun. End 2016, I managed to climb Bukit Pelindung at Kuantan, the unplanned hiking. Couldn't believe after centuries, I could reach the top. Dah tua kan... last panjat when I was like 17yo...I thought I'd go half the way of the hill je, but when I saw atok2 naik selamba kenot the tahan one... terbako wehhhh.. Alhamdulillah... tp masa nak turun rasa nak bergolek cam pocong sbb bukit tu agak mencuram hee.

 2017...

Anak2 membeso dengan jayanya... Ammar nak masuk 16yo and Aleesya 6 yo, alhamdulillah apa adanya. Getting hard handling Ammar as he is a kid, an autistic one, trap in a body of teenager. Moga Allah memberikan kesabaran yg tinggi buat kami huuuu... 
And us, as a parent, are getting old dah... 

 Aleesya, first day at school, tahun ni tukar sekolah, dekat sket ngan office, tp life as a chauffeur pun bermula, almost hari2 drift... sib baik gek umah tak gek jauh sgt kan. 




Tahun ni 1st year gi ngaji sama2. Moga semuanya beroleh keberkatan ilmu dunia dan akhirat, amin.




So 2017, be kind to me, dalam meraih mimpi2 indah..walau mimpi tak selalunya seindah kenyataan...

Comments

Popular posts from this blog

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

End Year 2017 and New Year 2018