38 weeks .... almost ready

Salam siaran. Jab nak tiup abuk dulu dlm umah ni. Rasanya dah lama tak masuk dunia blogging ni, sebelum cuti byk benda kena settle kt office, jam aku nak cuti panjang tu ler macam2 benda agak penting mendatangnya, dah lah staff aku baru2, harap2 aku buleh le depend kt diorang nti nih..

So aku dah start cuti hari ni. Ahkak belum menetas lagik, masih berdebar menunggu Khamis ni. Hari Khamis ni kena serah diri kt Hospital utk keluokan baby. Tetiba rasa seriau yg amat, dulu masa buat C-sec kt Ammar idok le rasa cam ni. Maybe bcoz it's been a long time tak beranak kecik kot. Macam2 benda yg aku pikirkan, sometimes I don't know what to expect... My stupid brain keep imagining benda bukan2, is it a normal thing for an expecting moms? Yelah, aku kan dah ada special kid sorang, doc yg memula aku jumpa soh aku terminate pregnancy sbb takut cacat la, sakit jantung lah... bla..bla... sbb aku dah makan ubat yg dia kata tak sepatutnya aku makan masa pregnant... Mohon di jauhkan tuhan.... Apa-apa pun aku dah redho dan pasrah dah...aku terima aje... so far pergi buat check -up tak delah apa-apa... InsyaAllah.

Meanwhile...


Akibat buat preparation last minute... sumenya beli lump-sum sekali harung... tu ada yg tak masuk gambo tu.. kengkadang aku gurau ngan org : le maklum le, pasangan tua, dah lama tak beranak kecik... I can't remember nak beranak kecik ni rupa2nya costly juga ye...le maklum le we have to start from zero...dah habih berguguran sume bulu kt badan ayahnda dan bunda ni rasanya wahai anakku...


Dah buat laundry sume dah...


Aku mmg tak buleh harap dlm bab rebus-merebus nih...so beli le terus filter/water dispenser ada air sejuk ngan panas gini sonang citer. Aku ingat dulu,10 tahun dululah... masa rebus botol/puting susu Ammar sampai hangus2 ateh dapur, sonang citer aku pun beli le sekali bottle sterilizer, sonang citer aku ni ala-ala mak pemalas gitu huuuu...


Apak kau Ammar...omak dah nak terberanak ni le baru sudi guna kamera berteropong cenggini...


hermmm...cenggini le dak Ammar, hari2 ckp ngan adik dia tanya bila nak keluo? hari2 soh omak belah perut keluokan baby....



Meanwhile...

Papaku pulang dari Korea...


Sampai ati kau mewinter sonata tanpaku...


Jadi omak kirim belikan legging baby 2-3 helai... so being a lurus b. and naive dlm bab shopping ni Apak kau mmg beli legging aje lerrrrr sesungguh2nya... isk.. ingatkan ada juge baju barang selai dua... tak perlah, janji omak dapek jugak kain cap Korea utk buat baju raya nti...Tapikan, klu yg keluo nti blueish rather than pinkish nti... aku tak kira, aku pakaikan juga ler ianya nti!

Oklah, sampai sini dulu, ada masa makcik sambung lagik, doa2kan operation Khamis ni berjalan dengan lancar, Amin.

Comments

Normi Ali said…
salam yong.....motip semua kaler pink???? Saya harap Yong selamat melahirkan dan slamatlah segala2nya.
selamat beranak, selamat berpantang, selamat bangun malam tiap2 2 jam, selamat mengulang ke klinik tiap2 bulan,selamat mencari pengasuh dan selamat le segala-galanye...he..he..he
Aku pun seriau jugak Yong. Semoga semuanya selamat.


Geram pulak tengok legging tecik-tecik tu..
~jeet~ said…
salam....wah...tergelak2 saya baca tang part lengging jer dpt dari korea..bolehlah ek...

pak incik tak berani nak beli out of spec kot..takut kena reject..hehehe..

all the best, insyaAllah semua selamat..Amin...
syieranuar said…
kak yong,semoga semua selamat :)
Maya Marisa said…
Yong,

all the very best ok & speedy recovery.
hope you have a pleasant 'pantang'.

tergelak i baca abt ur hb's recent trip to korea. tu la, lain kali kena bagi comprehensive list ..hehhee

jgn tak caya yong, i pernah skali tu pegi seoul time winter, rambang mata tengok baby boots kat namdaemon tue. i actually bought a shocking pink velvet knee high boot utk anak dara i. balik rumah, bulat besar mata bapak nyer. siap cakap, sini summer all year round, time bila nak pakai boot nie. i buat dek ajer... lupa pulak, time i beli tu, cha cha baru 1.5 years old.. hehehe my quest to make my girl a chic baby...muahahhaa....

nnti post gambar baby ok. eiiii, tak sabar nye...
Yong Kamariah said…
normi.... itu ler pasainya, tgn tu gatai je nak capai kaler2 pinky gitew! InsyaAllah, semuga semuanya selamat...ayoooo tang nak berjaga tiap 2 jam tu lerr yg jadik lotih sket...tq ye Normi...

Rina,
Tq dear. Bila tgk video C-sec kt FB lagik le rasa seriaunya! Ko geram je ker, tak tingin nak tambah lagik satu ker? hihi...
Yong Kamariah said…
Jeet,
Tq dear, pak inchik saya tu mmg gitew ler, agak2nya dia mmg takut lari spec dan kena berleter bila blk umah klu beli hok bukan2 huhuhu...nak kena mintak mahap byk2 kt dia nih!

Tq Dear Syiera... doa-doakan akak yek!
Yong Kamariah said…
Dear madam Maya,

Amboiiii... mmg misi nak meng hot chick kan si Chacha la tu sampai beli boot bagai hahaa...tak ngapa lah, klu tak buleh pakai jalan2 buat pakai masa talentime pun okay gek tu, tp what to do...we are women, mata selalu rambang, nak2 shopping for dotter kan, sume benda pun kiut!
Ok, insyaAllah dah sume selamat kita post kt sini. Tq yaa...
lagi satu ka?
sikarang pun sudah feninlah ..


haha..
tapi kalau ada; sengih lah abang aku tu..
Unknown said…
suka sgt2 tgok gmbr amar tu..wow pkndak udoh ada dslr teropong jauh g..canggih...my prayer is always with u...mudah2an semuannye slmt yek duhai my luvly aunty..i'allah semuanye selamat...cant wait for my erk (xtau keberapa dah)cousies....hope it will be lil girl cos i leh dandan2 yek...heheheh~
CS said…
Yong
InsyaaAllah semuanya selamat. Take care :-)
Yong Kamariah said…
Rina,
Apa salahnya lagik satu...meramaikan umat dow!

Hi my dear Kak Long,
thanks for the prayer... harap2 it'll be a gegurl la plak, nak berdandan buleh ajooo...

Cik Som,
InsyaAllah... amin. Timakasih yek!

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA