Teman, Sahabat dan Kawan...



Ari ni saje 2 sahabat aku mendedikasikan entry diorang ngan kenangan persahabatan lalu, ye, ahli2 bilik AB101... intan, diana n sya tak mungkin semudah itu aku melupakan kalian dari kotak ingatan aku, syukur kerana kita terutama Diana n Intan, tak terputus persahabatan sejak melangkah keluar dari ITM kira2 10 tahun yang lalu.. jujur aku akui aku lebih senang dengan persahabatan jarak jauh sebegini, makin jauh makin rindu, kadang2 persahabatan jarak dekat boleh menyakitkan... bila sesuatu berlaku boleh menyebabkan ia goyah dan pecah berderai n sometimes ada yang kena act like a different person after so many years jadi sahabat baik pun...macam2, kita manusia kan tak perfect....

bagi aku sekarang definisi kawan tu ibarat kenalan aje.. nak cari sahabat sejati payah kot sekarang ni, aku rasa only a few org dlm dunia ni yg ada best of friends and last sampai akhir nyawa n aku consider org2 tu paling lucky dlm dunia ni... byk best of friend berakhir sekelip mata aje, dan trust me yg pecah berderai itu sangat2 menyakitkan kerana the best of friend tu adalah org yg kita sayang, bagi aku dlm dunia ni the best of friend yang aku pernah ada adalah Maidura Aini Mohd Noor, sahabat sekepala aku dari ting. 1 - 5. dari tingkatan 2 lagi kami tak pernah berenggang duduk berdua dlm kelas, tapi sayang hubungan kami terputus lepas SPM dan bila aku dah ke IPT, puncanya dia dah berpindah ke Trengganu dan bila masing2 dah sibuk belajar n so on, kami dah terputus, sejak tu aku tak pernah membenarkan hati aku ada best of friends sbb person yg bernama Maidura itu dah memenuhi kuota itu sampai bila2, Dura, semoga kau berbahagia selalu......

tapi sekarang, bila dah 34 tahun ni, aku amat cherish persahabatan yang terus terjalin ngan a very few insan yang istimewa di hati aku... Diana n Intan n sometimes Yam yg tak berapa betul (giler2) dan yg tak pernah putus hubungan langsung dgn aku sejak lepas ITM.. Zureen, thanks sbb sudi jadi sahabat aku berkongsi suka duka kehidupan... Zureen, aku pernah cakap, kalau kita dok dekat tak mungkin kita jadi 'serapat' ni, thanks for being there when I need you to hear what my heart would want to say..... kau paling best dan memahami...

Diana n Intan : thanks kerana masih sudi bersahabat dengan aku. Aku tahu masa kt AB2101 dulu kita tak lah serapat ibarat jari telunjuk ngan jari hantu, tapi ketahuilah aku amat appreciate dan respect kt kalian... boleh aku jadi jahat sikit : yang paling aku tak lupa adalah siri2 dan edisi2 boyfren kalian, yelah korangkan cantik jelita, tak dan kosong 'vacant' utk boipren, mesti selalu terisi... aku teringat lagi masa2 genting boipren korang carik korang kt kolej sampai aku pun naik menggeletar kepala lutut...intan, ko punya hadiah berupa album gambo utk harijadi aku yg ke berapa entah masih aku simpan rapi, album gambo tu siap ada gambo ko ngan Mr "S" lagi, yg paling best pasal ko adalah ko tak tau nak marah org (aku tak pernah kena marah ngan ko), manje cukup ler..Diana, walau ko selalu marah aku, tapi ko ni pesen tak simpan dlm hati, ko survivor sejati le, ko selalu give extra care kt org sampai org buleh termisunderstood ko cam Mak Nam (tapi ko takkan?) ... ko le yg memperkenalkan aku dengan "cream puff" buatan Along kau, aku selalu tunggu dapat makanan free kau tu (walau kengkadang dah tinggal sisa pasal ko selalu save kt org lain dulu....sedih aku, hikhik..)

Last but not least to someone yg banyak mengajar aku tentang erti sahabat sejati, yg juga mengajar aku utk muhasabah diri aku, yg pernah buat aku rasa tersungkur dan tak sanggup mengangkat muka aku kepada org lain, thanks pal, sbb mengajar aku cukup2 utk perlahankan pace aku seketika, utk cermin diri aku seketika, dan seterusnya memberikan kekuatan dalaman utk aku hadapi hidup ketika aku dlm 'dark tunnel' seketika, semoga kau selalu berbahagia dan sejahtera selalu, remember what goes around does comes around.... terimakasih.

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA