Demam...

Minggu sudah, pegi PD, family day Dato' A. Aktiviti standard mandi-mandi, bbq, makan-makan, main game, cabutan bertuah, balik. (On d way balik sempat gek singgah Nilai 3, beli langsir pasang siap). Ammar cambiasa, satu hari tak moh keluo kolam, berendam tghari terik tu, termasuk le aku sekali. Malam, badan budak tu dah panas. Hari Isnin, aku EL, sian kt anak demam panas. Hari Selasa tak kebah gek, ayah dia pulak ganti shift EL. Malam cam biasa kami tak tido malam, rally jaga anak sambil lap tuala basah. Pegi klinik lain, tuko antibiotik. Aku dah nekad malas dah nak masuk hospital. Malam Rabu aku pulak dah stat perit tekak dan badan rasa semacam. Hari Rabu MC, teman anak aku demam sekali. Hari Khamis tak kebah gek, dah tak boleh bangun, tapi gagahkan jua pegi klinik, dapat MC sampai Jemaat. Sampai Jemaat pun badan dah cam nak kena overhaul, tak larat beno, system shut down habih. Hari Sabtu aku sepatutnya keje tapi badan dah exhausted, terkeper dan terkelepek. Nak carik org ganti sume dah ada plan weekend memasing, yelah, kan ke cuti sekolah, aku paham la sgt. Last2 sorang je staff keje ari Sabtu tu, aku pun mintak mahap bebanyak kt dia, dan nasib baik bos ada dtg tolong jenguk2 dan cover2 kaunter tu. Nasib baik bos understanding.

Sampai ari ni pun ada sisa2 ketidaklaratan dlm badan aku. Aku ni kalau pasal demam/sakit jarang la jugak, tapi bila dah kena memang pukul habih. Tak pelah, kira 'cuci'kan diri zahir dan batin. Inilah rasanya 1st time MC tahun ni. Dalam setahun kena jugak sakit cam ni, cam zakat gek, buleh cucikan apa2 yg patut. Alhamdulillah, sakit tu pun cucikan dosa jugak...

“Tunjangkanlah resah mu di dada SOLAT, Himpunkan perit mu di genggaman DOA; Tutupi kekecewaan mu dgn keTAQWAan dan Nilaikan kesucian hati mu dgn keIKHLASAN hati.” Amin.
(eh, hari ni tak dek puisi la..)

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah