HUJAN

HUJAN

Dingin subuh ini mengejutkan mimpi
baru kusedari rupanya hujan telah cumbui bumi
dengan masih berpijama ini jendela kudekati
lampu neon di jalanan masih berkelipan, tegak berdiri...

alunan rintikan hujan sungguh mengasyikkan diri
aku jadi termangu mengelamun sendiri
dari jendela ini aku menguak tirai
lihat sidara pagi yang mula mengintai hari...

aku tersenyum lihat kebesaran Illahi
dan aku sedari aku harus segera menyucikan diri
'tuk mengadap Dia, Maha Pencipta, Illahi Rabbi
diluar sana hujan masih malas sirami bumi
duhai hujan, segeralah kau berhenti, kerna hari baru sedang menanti...

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA