Selamat Ulang Tahun Sayang : episod 2

Ni lebih kurang h/phone boiprenku (tak baper ingat model apa), kurun sebelum masihi. Tiap kali besday aku cakap nak bagi present h/phone yg 'up' sket (how nice, what a surprise!). Tapi tiap kali tu le beliau marahkan aku sbb kata dia wat apa membazir, janji boleh wat n terima call. Ok la (save duit mak). Bukan apa, beliau selalu seloroh, kalu dlm meeting editorial tepon ahli jemaah meeting sume bunyi cecanggih, tapi time dia klu tepon terbunyi akan ber sound like 'kurrrr, kurrr... , jadik, mak kata, "hey! jangan malukan saya ok!" .... tapi beliau cam biasa, wat dek je... ye ler, klu tepon canggih ada le bunyi lagu terkini dak pun apa fonik2 tu... maka, tak jadi lagi le mak yong tahun ni nak bagi hadiah tepon, senang gek ada boipren yg tak demanding ni, mak bukan apa, utk beli something yg agak terlebih sudaaa kena tanya Prime Minister dulu, kang Menteri Kewangan kena sack...






So, I happened to go to bookstore (sbb terbertugas), and I thought.... ye, dia suka membaca, every night before sleep, mesti dia mengadap bahan bacaan seblm lelap mata...
tapi buku apa gue nak beli kt dia ni arr...














takkan yang ni kot....hemmm...not this one... definitely not..









Diakan suka history n politics, so, after so much thought I bought this...erkkk.. buleh ke ni??? (zzzzzzzzzzzzz...)
Tak macam tahun lepas, dah seminggu terlepas baru gue teringat besdaynya (sampai macam2 hint beliau bagi), tahun ni sebelum seminggu gue dah teringat besdaynya (symptom typical things to be forgotten of d 1st quarter of marriage ke aku ni? nope, maybe just aku je....heh..)
Tak macam tahun2 yg sudah, gimik aku selalu poskan kad besday samada alamat kt umah sendiri, atau kt opis dia (how pathetic la this woman...), tahun ni aku boh bawah tudung saji je (lagi menyedihkan aku ni..). Pegagi buta, selepas Subuh, aku menyelinap ke dapur sendiri dan boh kt situ, aku kompiden mesti beliau akan buka tudung saji tu sbb beliau keje malam. Antara pesanan keramat dari isteri dia adalah, may you'll get richer and richer (tak le rich pun, doa ni), healthier n healthier, n, stay handsome always (bodek)...hehhehe. Happy birthday, love, semoga dipanjangkan umur dan diberkati Allah selalu...(I owe you a dinner n birtday cake, just wait n see..)

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA