Wisteria Lane, dan dari Sungkai ke Bota Kanan..

Yea, yea, Desperate Housewives is back! Perempuan2 kt Wisteria Lane kembali mewarnai malam2 Selasa gue. Dari Season 1 sampailah nak masuk Season 5 ni aku le pengikut setia drama bersiri ni (is it becoz i'm the desperate one? heheh.. nonono...kidding..). Dah ketagih dah tengok pompuan2 yg a bit bitchy, manupulative, treacherous tapi amat cherishkan persahabatan dlm citer ni (is it true there's a bitchy side in every woman's heart? org putih le kata, very subjective ni, cam klu ada sket perasaan cam masih terbayangkan dream guy ke buleh dikatakan bitchy ke.. tatau la mak) ..hihihi... bahasa mak pung... dulu anak aku pun naik sama tgk citer ni, tapi masa intro je sbb dia seronok tgk epal merah2 tu n music pengenalan, pas tu dia wat hal sendirik, tapi ada sekali dia tertengok adegan sensor yg tak sensor, terus aku tutup mata dia, pas tu elok pulak dia kata dan beri penerangan kt aku ... "orang tu sayang kat dia...sbb tu la dia peluk, dia cium dia..' alahai, nasib baik otak suci lagik, terus le aku cover line mereka2 citer ngan ayat utk tujuan pembelajaran (utk sex education maybe a bit early lagi), so aku memberi penerangan yg sgt innocent dan suci je... lepas tu aku akan pastikan Ayah dia dah bawak dia tido dah jam tu... oklah, enough of citer tu....

Pagi Ahad bangun tido terpisat2, tanya En. Azhar nak gi mana, nak wat apa ari ni? En. Azhar kata teringin nak rendam kaki dlm air panas, so off we go to Hot Spring Sungai Kelah (huh, taktik la tu, sebenonya alasan nak balik kampung dia tu...). Sebenonya aku dah pernah pegi kt sini, my lover tu je yg belum pernah pegi, dah puas berendam mandi air yg sejuk ngan Ammar dicelah2 org ramai tu (ye ker punca mata air gunung?), pi berendam kt air panas lak. Memang betul lah En. Azhar nak gi rendam kaki je kat situ, setakat celup kaki je, tak teringin pun dia nak mandi, tinggal aku ngan anak je yg ia2 berendam. Dah puas berendam, mandi, start enjin dan berangkat le ke Telok Bakong, Bota Kanan yang tinggal separuh perjalanan lagik tu. Sebenonya lelaki itu nak wat survey citer politik Perak yg tgh hangat sekrang ni, sbb mlm tu dia lepak kt tebing sungai perak ngan org2 kg sampai kul 2 pagi, tak pe ler, janji curiosity dia tu terjawap..... ate, teman orang Perghok!


Mandi-manda kt Sungai Kelah Hot Spring.... tapi ni kt area air gunung, sejukkk... aku pun ntah berapa kali panjat papan luncur kt sotong kt belakang tu dan terjun, syiokkk...



Ammar posing ngan sepupusnya di kampung Telok Bakong. Umah mak mentua gue betul2 kt tebing sungai Perak ni. La ni abang ipo aku dah meratakan tempat ni jadik tempat istirahat, la ni hari2 pun buleh berkelah makan kt sini, best gek, sambil makan angin sempoi2 bahasa bertiup nyaman...


Ammar sedang menikmati sepinggan nasik goreng yg dimasak oleh Toknya di tepi tebing Sungai Perak..


Fuh... sedapnya nasik goreng Tok, ye Ammar? Bersaksikan pulak panorama indah dan nyaman... kome tak tau, memalam deme berkaraoke kt sini....

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah