Payback time!

Akibat dari memontengkan anak aku ari buruh tu, kesudahannya package bermalam 4 hari 3 malam di KJMC! Balik dr kampung tu anak aku mula demam, Isnin tak ke sekolah, bagi ubat demam elok kejap pas tu badan panas balik. Ari Selasa pegi klinik dia dpt MC 2 ari, ari Khamis demam tak kebah lagik, dr suruh gi hospital bagi referal letter. Sampai kt KJMC Dr Syed kata tonsil anak aku dah bernanah, so kena admit ler, masuk antibiotik ikut drip tu. Nasib baik laki aku keje petang/malam minggu tu. Siang dia tunggu anak, balik keje turn aku plak. masa memula masuk tu bilik dah penuh, lawaknya, ramai pulak org sakit nak ujung minggu tu, yg tinggal cuma bilik executive, aku ckp aku tak nak bayo kalu charge lebih, last2 dr kasi chan, masuk bilik exec tapi charge single, ok la cam tu kan...

Dok hospital ngan anak cam aku cukup le menyeksakan, pasal sakit2 pun tak nak dok diam, nasib baik tak pakai sgt drip tu, buleh le dia melompat sana-sini, dah ada hati lagik ajak aku merayau2 kt wad tu, splint kt tangan yg masuk drip tu berapa kali dia nak cabut tu, kena le aku kata kalau cabut nanti dr 'belasah' tangan dia yg sebelah lagik (maklum le proses nak masukkan jarum utk drip tu menyakitkan jugak le, salah cara berdarah2 jadiknya), mau jugak le dia dengo kata, anak aku ni namanya demam tapi selera makan dia mak datuk... sekejap2 lapo, pagi mesti pekena nasi lemak sebungkus, lalu pulak tekak dia walaupun tonsil tercedera...

ari Sabtu mak, Sarah ngan Kak Tie dtg dari kampung, tu pun kebetulan pasal dema nak ke Sarawak ari ahad tu, sebelum tu sempat lagik suruh aku belikan online tiket utk Kak Long, org tua tu pun satu, last minute la baru la nak ikut la, apa la, bekejarlah aku sekejap ke opis yg seberang jalan tu nak belikan tiket, sampai kt wad, kak long dah terjongol ngan A.Zan ngan akak aku Nani melawat Amar, check2 aku dah terbeli salah ari, depa nak gi ari ahad aku amik tiket utk kak long ari Senin, kak long mati idup semula tak nak gi sorang (ish, padahal dulu dok kt sarawak bukan tak biasa naik kapal terbang), so aku bekejar balik le kt opis call balik AirAsia, last2 kena bayo le yuran pertukaran dlm RM75, gasak le, nanti dema le yg bayo masa check in nanti... diorang ni asalnya Sarah ada kursus kt Sarawak, dia mintak Kak Tie temankan dia n ajakla mak sekali, dah pegi tu Kak Long pulak nak ikut, hem.. Kak Tie n Kak Long tu pegi mak yang sponsor, lantakla, bukan selalu, lagikpun Kak Tie n Kak Long kan fulltime housewife, kasik chan la...

akhirnya ari ahad baru le buleh keluo, leganya aku pasai dah 3 malam tido kt wad, bukan buleh tido no, tidur pun numpang katil anak aku, nasib baik muat dan selesa jugak..

ari isnin kedua2nya bak kata org perak tergobei, aku ngan anak aku layan tido sampai kul 11, aku cover tido anak aku pun samalah campur mamai ubat tu, makanya EL la aku ari isnin tu.. aku berharap kesihatan anak aku boleh bertahan sampai kami nak pegi Sarawak 23hb ni, dlm pada tu aku sempat jugak le berbisik dlm ati, nasik baik masuk wad masa ni, kalu tidak rugi tiket yg dah beli tu... (teruknya aku ni..) ye lah, nak bercuti jauh sket anak beranak kali ni... apa pun aku bersyukur kepadaNya dan aku doakan agar kesihatan kami dipelihara selalu hendaknya... amin...

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah