Weekend Yang Menyenangkan...

A glory Saturday morning, with the sunlight glazing down thru the windows, birds chirping around, and the DVD player was on with the Spongebob Squarepants cartoon, my son was fully concentrate in front of the PC playing the Snailmail n Chicken Revenge games, the husband was snoring, deep in his sleep due to the night shift working hour, what more could i ask than that glory Saturday morning?

Arghhh... indahnya matahari pagi itu. Dan aku sebagai mak dlm rumah itu memulakan aktiviti aku, jerang air dulu. Kutip baju kotor n campak dlm mesin. Bila aku kuak peti sejuk, ada nasi tomato, ada sate, roti jala, laksa johor, laksa penang, cakes, (hasil belen open house) ah.. selamat, tak yah masak, utk sari dua ni stok tu kena abiskan, kalau tak abis, dipersilakan dgn hormatnya masuk ke dlm tong sampah..... Alhamdulillah, rezeki Allah taala sepanjang syawal ni, tak pernah perut sempat lapar, sana sini makan dan makan...
Sebenonya weekend tu minda dan fizikal aku dah prepare nak jadi baby sitter pada 3 anak buah, termasuk sorang baby 10 bulan. Yang baby tu buat aku serem sket, dibuatnya melalak sepanjang hari/malam nakkan mak dia, masak aku. Kak Nani n suaminya kena gi teambuilding, kena outstation, kesian tak dek org jaga anak dia, maka aku pun menyanggupkan diriku sampai aku tukar jadual keje minggu tu. Last minute K.Nani call tak jadi, dia tak kompiden baby dia nak kena tinggal, so tinggallah aku dengan long weekend yg mendamaikan....

Aktiviti standard minggu tu makan dan makan lagi. Ari Sabtu gi kenduri kawin anak bos En. Azhar kt Keramat. Saje2 tgk mesej kt h/phone, terbaca mesej Diana, mati2 ingatkan majlis makan2 dia ari Ahad, rerupanya ari Sabtu, lepas kenduri pegi le ke Kajang sampai aku dah terlajak nak ke Semenyih punyalah nak carik umah member aku sorang tu. Kt umah Diana dpt jumpa Intan. Dpt jumpa member lama dah rasa kenyang dah, sedap Diana masak, next time boleh le aku order cup cakes ngan ko kan Diana? heheh.. ralat pulak aku tak dan nak amik gambo, takpe ler gals, next time kalau ada rezeki kita jumpa lagi, buleh sembang panjang sket, tak puas dpt jumpa kejap tu..

Ari Ahad, open house lagi, makan lagi dan lagi, tak tau le aku kalau check darah time tu sume naik agaknya.. ari Isnin time wat weeding n mengemas umah, dan org dtg beraya kt umah aku pulak, sampai le pukul 12.00 mlm tadi tetamu yg last (famili) ... arghh sungguh menyenangkan weekend itu.....

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah