WARGHHH!! AMMAAARR!

Dalam dunia ni, walau apa pun yg jadi, nak perang ke, nak terbalik ke, ada satu manusia, a young boy named Ammar yang tak akan kesah sume tu, janji dia bahagia dlm dunia dia yg tersendiri....



Before computer was invented in 1882, inilah aktiviti sampingan beliau, takyah feature wall, inilah mural semulajadi umah aku dulu..ini adalah antara peninggalan sejarah yg anak aku tinggalkan di dinding satu bilik kt umah, yg lain byk dah kena cat, sekali tgk mirip lukisan manusia zaman batu dedulu, seakan bercerita... "saya sedang bermain dgn kengkawan, di langit saya nampak bintang dan planet Zuhal ...." , manalah tahu 1000 tahun akan dtg (klu blum kiamat lagi), manusia nak bina petempatan baru lalu terjumpalah sisa tinggalan umah aku dgn lukisan zaman batu ni.....hihihi..



Walaubagaimanapun, setelah tv kaler dicipta, beliau telah temui satu cara yg lebih menjimatkan masa dan tenaga, 'up' sikit, 'up' sikit dari lukisan black n white, yakni beli sticker dan tampal aje kt dinding....




Dan... inilah yg buat aku nak menjerit...warghhhhh!!!!!!! Inilah hasil kerja tangan beliau yg terbaru, fresh from the oven, baru lagik ni....masa aku amik dia kt nursery semalam aku rasa nak mengamuk je kt dak ni, lepas tu tak jadi, aku gelak besar sengsorang.. 'sekarang saya pula yang gelak besar dg diaorang' (heh, ikut skrip iklan pelekat gigi palsu), ntah mana lah dia terjumpa shaver dlm bilik air kt sana pas tu mentrimkan rambut beliau mengikut fesyen sesuka ati beliau... ari ni kena soh Ayah dia amik kt sekolah pas tu bawak kedai gondolkan satu kepala-- sabar jelah Ummi ni Ammar oiii....

Comments

VimmiYasmin said…
Camy

ayyoOooOoOoo !! SENI tuh !
Yong Kamariah said…
seni apa ke benda tuhhhhh...seni menyesakkan mata ada larrrrr....

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA