Down the memory lane...

Kemarin lepas abis urusan yg perlu disettlekan, pergi Sogo ngan area Jln TAR ngan asben. Org kata down the memory lane, tempat biasa melepak masa zaman memuda dulu. Dulu, Sabtu aje kerap ler pi meronggeng sana, merayau2 kt pasar malam jln TAR. Pebret menu laksa tepi longkang kt semua house tu (rekomen by Dilla). Pas tu rangka ayam (ehem pebret sapa lagik kalu tak si Zuren). Lepas tu zaman keje pun ada gek selalu gi jln2 sana espeseli bila nak raya. Sejak dua menjak kawin boleh katakan setahun sekali dua je, tu pun sbb shopping raya yg wajib kt area tu.

Semalam gi nemankan asben teman berbeli-belah (aku rasa bila la last time asben aku tu shopping, agaknya 3 thn lepas). I mean, betul2 shopping utk diri dia. Selalu pi mana2 mesti terbeli tak utk aku, anak aku. Asben aku jaranglah nak membeli utk diri dia. Kemarin kasik chan kat dia beli baju bajan ngan seluo seluan. Ish sedih gek bila aku mengenangkan last baju baru dia baju raya tahun lepas. Sob sob, agak tidak berperihatin dan perikemanusiaan rupanya aku ni. Tapi dia tokleh salahkan aku jugak sbb citarasa mamat ni agak cerewet, beli yg mahal pun dia ngomen, beli yg murah pun mengomen (tapi sama gek ngan aku bila dia beli apa2 kt aku). Jadik yop, pilah beli sendirik, take your time, anak tak bawak, dan aku le consultantnya. Yop tu sebenonya bila nak kena pi memana mulalah nak kelam kabut. Next week nak fly baru le ada ati nak carik baju elok sket.

Lepas 1st round yop dah rasa lapo. Aku cadangkan pekena nasi beriani Restoran Insaf (mmg aim dr rumah dah), peberet restoran aku gek kt area tu. aku pun dah lupa bila last time makan kt situ. Bila taim makan tu aku rasa something wrong somewhere, aku dah tak rasa sedap cam masa2 sebelum ni. Tapi mango jus dia tetap tip top. Tatau le sbb deria rasa aku dah out ke apa. Tapi abih gek ler (setelah memberi separuhnya kepada yop). Bila tgk bil ala2 terkejut jugek le... Ayo... nasik beriyani ayam goreng 2 set, yg mana dia bagi acar ngan kuah kongsi satu bekas je, RM22, ayor RM7, nasik beriani takdek klas langsung...ayam dah tu kecik, aku ingat satu ketika dulu satu set RM7 je.... (tahun bila aku pun tak ingat hihi)... mak, cepatnya kepesatan harga berlaku, kalu pueh ati tak ler aku rasa ralat nak ulur duit...makan nasi bukhara pun dah tentu pueh ati kalu harga ropa itu... hem, nampaknya aku terpaksa le memangkah nama restoran ini dr list peberet makan place aku...hampeh....Insap betul laaa...kenangan aku yg tokleh lupa kt restoran insap ni bila aku mengandungkan Ammar dulu. Masa 1st trimester aku memang mabuk giler2. Tapi taim tu teringin beno nak makan nasik beriyani kt situ. Lepas balik aku mulalah rasa loya. Aku ingat sampai meleleh ayo mata aku tahan muntah, dlm ati aku kata.."kuat semangat yong... tadi baru insap kejap makan nasik beriyani mahal, sayang je nak muntah balik..." tapi aku tak tahan jugak lalu sampai muntah hijau..harhar, dan kali ini aku insap untuk kesekian kalinya.....

Anyway, yop balik dgn senang ati ngan baju bajan yg diborong beserta sebijik beg travel. Tak pe lah Yop, lenkali kita pi lagik, berdua dgnmu pasti lebih baik!..

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA