Kenangan Lalu..

Masa aku kiak-kiak (ni verb boipren aku merujuk kepada menggeledah) album lama umah K.Tie maka terjumpalah gambo2 yg kira2 puluhan tahun yg lampau. K.Tie memang archivist familiku tapi tahap pen'stor'an tu yg buat aku bengkek giler sbb dia dah ilangkan byk gambo lama, le maklum le pindah randah dah baper kali. Tapi aku ngan K.Long gelak macam nak rak tgk kenangan lama tu. How I wish I could go back on time...

Taim ni aku tak sekolah lagik (cam 5 tahun gitu). Taim ni kalau kami dapat bergambo pun bila pak sedaraku yakni Ayah Su datang. Taim tu kalu org ada kamera ngan kete kira org kaya le, kebetulan Ayah Su aku ni bisnesman gek le zaman tu (dan zmn la ni masih lagik setia ngan kedai cerminnya). Dia dok kt Ganu tapi beberapa bulan sekali dia dtg jenguk kami yg miskin ni.

Barisan belakang dari kanan terdiri daripada Kak Long, Mak yg tgh dukung Ajie, sepupuku, Kak Tie dan Mak Su (Mak Su ni pakai baju standard pesen akhir zaman 70an hihihi...). Mak aku lak lebih selesa memakai gaya 'casual' yakni pakaian standard org ganu - kain batiknyer.

Barisan tengah : Kak Yah yg sedang peluk AKU lerrrr..budak pompuan paling kecik dan kiut miut tu yg pakai gaun pink tu AKULAH. Tu gaun raya tu, hanya dipakai utk special occasion saje, ada gaun bermakna ada barang mewah (bg org miskin cam aku la)..huahuahua...sebelah kak Yah adalah K.Nanie yg sedang bergaduh sigung menyigung siku ngan org sebelah dia yakni sedara belah mak Su. Yang depan sekali yg sedang menyepoilkan gambo ni adalah sepupu aku yg ada ati kt aku masa tu, tengok tu, sambil jalan pun sempat berpaling tengok aku lagik...ecehhhh...tengok lah seluo bell bottom beliau yg sedang menjadik pojaan hati org zaman tu, selang tak baper lama aku pun turut memilik selai seluo tu, tapi aku suka, sbb aku tomboi sebenonya zmn tu...heheheh...

Gadis pingitan..... Ni gambo raya tahun baper pun tak ingat, ntah aku darjah 4 tah. Kira aku bernasib baikla taim ni sbb akak2 aku sudi mengajak aku amik gambo, yelah, aku belum akil baligh lagik taim ni, so dema bukan nak kawan sgt ngan aku, jadik pelakon tambahan je taim ni (sbb tu muka aku mencuka nau).

Berdiri dari kanan : Natrah (jiran selang 2 buah umah merangkap kawan makan saing-saing aku), K.Tie (ratu kebaya laaa..), Indon (Hindun tau, bukan Indon tu..) merangkap anak jiran sebelah umah merangkap best pren kak tie, dan K. Nanie yg sedang berangan nak jadik photographer sampai sempat posing ngan beg cameraman.

Duduk dari kanan : Ijam, anak jiran aku yg agaknya tgh kecacingan taim ni yg sedang main2 kt situ lalu ditangkap aje masuk dlm gambo ni (tapi aku rasa big bro dia yg amik gambo ni kot), dan... sape lagik.... aku ler yg sedang mencuka tu. Baju raya tu Kak Long aku yg buat tu, kira aku bangga jugakle dapat pakai baju kurung pesyen ada kolar camtu hihihi, dan peratikan pada subang aku yakni subang raya yg mak beli taim tu...dan juga rambut aku yg dipotong oleh K.Long, ala2 pesen Lady D tapi tak jadik..huahuahua....

Ralat juge aku ngan gambo2 aku kecik yg dah takde dlm simpanan. apa nak nak buek..


And last, but not the least, inilah dia henpon zaman batu yg aku dok pakai sekarang. (apasal dlm gambo ni nampak tak buruk sgt, kalu kt luo ni laeh beno ropanya *laeh - daif). Nampaknya jodoh aku ngan henpon canggih n mahal2 ni tak panjang, kalau tak rosak, kena rampok ngan org. Bila aku kiak2 kt umah terjumpalah hendpon zaman batu ni, so bolehlah.... n I've decided tu wear this as long as I can (?), dia nak rosak ke, kena rampok ke tak le hati ini terluka sangat...kepada member2 mintak le klu rajin sms no. hangpa kt aku sbb aku dah byk ilang no orang2 dlm contact sbb aku save kt dlm henpon aku yg rosak tu...

The End.

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah