Monday, October 25, 2010

Tak menahan...



Minggu lepas MIL kirim ni dari kampung. Aku pilih yang paling kecik sekali pastu colek dengan kicap bodo dan boh sebijik cili api. Allah hai... tu pun kira sedap tak terkata dah. Sian aku, banyak kena pantangnya, klu ikut hati, mmg tibai cam tak hingat dunia, coleknya tu tak main le kicap bodo, mesti letak gula, belanchan, sos cili ker, cili api etc sampai jadik kaw2 punya colek. Hermm..aku sekarang ni semua makanan yg tak sedap masuk tekak aku kira cam sedap giler dah. Sib baik tekak aku boleh tune lagu tu. Cam ari tu, tak lalu nak minum air putih/masak/mineral, tatau bakpernya, aku rasa nak muntah je minum plain water esp. after meals. Mesti aku tambah sikit Ribena gitu. Ari tu, aku tingin nak minum air sarsi, so aku boh sikit perasa sarsi, kiranya tu le air sarsi paling tawar hebiaq dlm dunia tapi kt tekak aku....mak aiiii, aku boleh pejam mata sambil ckp dlm hati...ya rabbi...sedapnya...ishhhh kiranya aku byk berkorban giler ngan selera aku sekarang nih, walau tak menahan tapi ku tahan juga lah...tekak oh tekak tolonglah tuanmu ini, kasik fleksibel kaw2 deh... ni baru 3 bulan, dah byk bulan esok lagik le macam2 nak makan... tatau le camna tu, lagi la sejak jap insulin nih, perut asek lapar manjang...sabo jelah...

4 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

siapalah nak kesiankan kalo tak diri sendiri ye tak...

aku tengok pun tak menahan, Yong..

Maya Marisa said...

yong,
mak aiiii, sedapnyer....drooling betul i tengok buah tu...errr mana la i nak carik kat kl niee?

Eine Frau aus Botnang said...

Hi Yong, bravo on your kindi investment! Memang itu yang dinamakan rezeki baby dalam tummy tu!! Tahniah YOng!! Huiskk I sendiri kecur lidah tengok mangga tu! Nak sihat kena jaga pantang ye YOng. Jangan culass! Take a good care of yourself!! Taaaa

Yong Kamariah said...

Rina,
betui kata ko tuh...diri sendiri le kesiankan diri sendiri sbb kita le yg menanggungnya wehhhh....tak menahan dowhhh...

Maya M,
Adussss...mana tak droolingnya, jgn kata preggie, febret sume org tuh, cicah kicap cili api mmg masyukkkkk...rasanya kt KL ni boleh dapat kt pasar tani.

Fasha,
investment sikit2 je Fasha, more to sleeping partner jek, insyaAllah rezeki baby...adusss kalau kt jerman klu preggie tetiba craving mangga cenggitu agak2 dapat tak? teheee...

Sign Off

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Timeofmylife