EMO : "Abang Tunggu Mak di Syurga Ya"....



When was the last time I cried my heart out? Oh yeah, that to-terminate-the-pregnancy story. Ok, citer dah basi that I tend to forget.

Anyway, sejak jadi ibu aku memang cepat sentap ngan kisah2 sedih yg berkisar dgn anak. Bila baca blog parents2 yg mempunyai superkids dgn kisah duka lara dan kesabaran membesarkan their amazing kids aku boleh bergenang airmata, apatah lagi dgn catitan mereka2 yg kehilangan anak kecil kesayangan. Tak sedar boleh mengalir airmata. Aku kan stalker, atau dgn bahasa lebih mulianya silent reader to many2 blogs, be it blog yg berkisah manis2, blog yg berkisah duka lara, I like reading their stories!

So one fine day, I saw a publication of Mastika, July edition on one of my staff's desk. I grabbed it just to have a quick view on the contents. The article on page 40 glued my eyes until the last word. My tears streaming and pouring down while I was reading it, from one para to another. What's the story all about? you may ask.
I refer to the article "Abang tunggu mak di syurga ya!", pp 40 - 48, Mastika, July 2011. Oh dear! I feel like a lump choking in my throat while I'm writing this. Sebak. I told this story to one of my colleague during lunch hour, and I cried all over again while telling her the story! It is not just a touching story, but a moving story of a mother's love, fulfilling her dying son's requests (though it might sounded impossible) until the last breath of his life...
Aduhhhh...I cannot imagine if it happened to me, or precisely to my kids, tolonglah tuhan, saya tak sekuat this one strong lady! I dedicate every mother's day to her, Puan Jamilah Bujang, insyaAllah, arwah Iqbal akan tunggu puan di syurga!

Kepada mereka yg tak kesempatan utk dptkan copy Mastika July, here I found a blogger yg sanggup tulis semula the whole article on his blog! Link : "Abang Tunggu Mak di Syurga Ya"
Rest in peace little Mujahid, doakan mak dari sana tau! Al-Fatihah.

p/s : ekceli part 2 - 6 buleh baca kt link sebelah kanan blog this guy

Comments

Salam, tak sabar tggu part 2...
Ya,Kita sentiasa di uji oleh Allah, kekuatan akan datang dgn sendirinya.
Yong Kamariah said…
eh akak, part 2-6 ada kt link sebelah kanan blog budak tu lahhh, buleh baca sampai habih dah tu...
Belum baca pun dah bergenang air mata aku Yong.

Sat gi aku baca.
Maya Marisa said…
Aiyooo so sad la yong story nyer. But my salutation goes to the doctor who makes the little boy's dream came true. Dpt jugak arwah merasa kek tu kan.
Most definitely goes to the parents; for the strong will & courage.
Yong Kamariah said…
Rina,
Emak2 cam kita ni mmg cepat sentap ye dak isk iske...
Yong Kamariah said…
Dear Madam Maya,

Haishhh...I baca versi hardcopy pun meleleh, baca versi online pun meleleh... yup, exactly lah, doc tu mmg baik hati, she knew that the boy won't make it any longer, sib baik ada yg sanggup wat kek lorry tu, ishhh sedeyyy...

Popular posts from this blog

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

End Year 2017 and New Year 2018