Weekend n imaginations

Weekend adalah hari buruh tak berbayar bagi aku. Mengemas, membasuh, memasak, menyental bilik air, menyental lantai kt porch, mentrim rumput kt laman dan tak lupa aktiviti yang aku dah tinggalkan berpuluh2 tahun yang lampau – menyental kasut sekolah anak. Lepas basuh kasut siap boh nila lagik kt kasut, stoking ngan baju sekolah anak. Petang Sabtu kasik reward sket kt diri sendirik – meronggeng kt One Utama ngan Tesco. Beli barang2 utk gardening jek, tapi ‘garden’ aku sepi cam tu jugak. Ada le 2 batang pokok palma dlm pasu. Memang tokleh tanam pokok berbunga kt umah aku tu, dlm seminggu mesti mati (tangan aku ni panas agaknya). Cuma pokok mangga kt luar pagar je nampaknya hidup subur. Yang buat aku hangin sket weekend tu kucing si Akma tu jadikkan mini garden aku tu tempat menabur ‘baja’. Hem, nak cakap camana kat mak dia ek. Agaknya nilah hukuman aku atas kematian si Bell, kucing kesayangan Akma yang dilanggar laki aku sebelum kitaorang gi Sarawak bulan 5 tu. Kucing baru hadiah presiden kelab peminat dia ni tak sekolah agaknya. Beza betul dgn arwah Bell dulu yang mesra pengguna dan tak menabur merata. Aku pun sayang kt arwah Bell tu sbb dia manja kucingnya. Selalu lepak kt umah aku dulu. Memang aku nak jumpa kucing baru dia ni, tengoklah, ada can boleh aku babab sedas dua… Ari Ahad sambung lagik keje2 buruh tu. Malam, aku pulak susah nak tidur…

Last night my eyes were tightly shut but my mind was widely open. So I grabbed my mp3 player, ‘sumbat’ my ears with the earphone and listened to the songs that I’ve downloaded inside. As one track jumped to another, I kept imagining what the lyrics told for the song. It was a lyrical imagination, hahaha, I just love imagining things since I was a kid. Thru imaginations we could be anything that we want, we could also be anywhere that we want. For an easy listening or romantic songs (or instrumental like Kenny G's), I’d always imagine that I was at the beach, wearing some flowing white gowns (and slim n sexy, of course), waiting for my dream guy like Keanu Reeve (don’t tell my husband, ok), or I was at the slope of hills, with beds of wild flowers… And for the sad, mellow songs, like Kaer Azami’s Izinku Pergi, I would ‘create’ some sad scenes like the lost of the loved ones (oh, I don’t dare to imagine that I lost my dear life partner) and tears would go streaming down my cheeks, even I only imagine that. Huh, so much of the imaginations until I didn’t realized I was carried away, deep in my sleep (and bangun lewat too…) , Ammar! Bangun cepat! Ari ni ada assembly!…

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah