No specific title

Wehuuu.. dgn gajet baru ini maka dgn rasminya tak yah lah aku nak berkuntau rebut pc dgn anak teruna aku lepas ni. tima kasihlah kpd pakweku yg tlh bersusah payah mendapatkan member baruku ini, i lap youlah darling...walau asbenku ini masih tak tau kewujudan blogku ini maka lepas ni aku kena search kt google le blog ku sendiri..wehehehe.. aku kata aku nak tgk resepi masakan sbb angin masak aku dah mari sejak 2 menjak ni, dan aku rasalah, disbbkan berpuas ati sbb aku rajin masak dan layan dia makan baik punyer maka asbenku bersetujulah 'menghadiahkan' 'atas riba' ini kpdku (aku tak mintak tau..) , dan bos aku ni pikir dia pun selalu travel asek guna atas riba opis je maka terjadilah benda ini, maklumlah, peringkat abang n kak cik cam kami ni masih buta hurup benda cam ni, org lain dah berzaman dah guna benda ni, tu yg perghak sket...

disbbkan tak dek idea nak citer apa utk merasmikan 'atas riba' ku ini, maka layanlah dgn gambo2 hasil masakan malas2 alang aku seminggu lepas... yg ini dinner last week, roti parata (kedai mari), roti berdaging (cubaan pertama lepas tgk resepi kt tenet-not badlah) and some potato salad...


pastu dgn penuh kelaparan satu mlm itu dan dgn semangat berkobar2nya teringin nak makan butter prawn and oatmeal, maka inilah hasilnya, makan plak ngan sup sayur n sambal sardin (again?)....layannnn..

last week asbenku kepingin plak nak makan siakap sweet n sour, layan jugak laaaa....

malam kemarin, tekak ni plak teringin nak makan sotong kangkung, ari tu pi TESCO beli sotong terendam tu, beli buah utk rojak yg dipekkan, guna kuah rojak Taiping mari, sprinkle sket ngan sos bijan dan sos ikan... fuih, terfulfilled lah keteringinan akak tu...jadik la sotong kangkung aka rojak buah...


Malam tadi angin malas masak cam biasa sudah mari....ini dinner anak bujang aku, aku dah tapau siap2 bubur nasi special sebelum tu tapi nampaknya tak sesuai dgn tekak beliau, maka bukak fridge dan keluolah segala mak nenek makanan yg tak bernutrition ini, benda lain licin kecuali bubur tu.

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah