Yabedabedu

Semalam hari yang bosan. Lame giler.
Semalam hari Isnin.
Aku balik umah, jenguk Indon dan part umah aku yg dia kerjakan, pastu masuk bilik.
Dekat dua bulan rutin hidup aku dah jadi sama. Sangat lame.
Dalam bilik kalau tak berkuntaw rebut laptop ngan Ammar tak sah. Selalu raksaksa akan kalah, otomen Ammar mesti menang. Besa ar. Hero memang kena kalah awal2. Pastu aku berguling atas katil. Ammar dtg terjah berguling sama. Aku marah, hey! Sila baiki balik cadar ni ye! Dah komot2! Biasa nih!. Otemen Amar mesti baiki balik cadar tu walaupun sebenonya mak dia terdahulu buat komok cadar. oh, ntah hapa2 nak citer ni.
Pastu aku mandi. Pastu maghrib yg selalu 2 in one ngan Isyak. Pastu tengok berita citer hari2 org politik gaduh, pastu gula naik, pastu ada org eksiden. Apa daaa...aku alih tgk citer hantu tv9 setelah puas menonggeng2kan arial tv. Aku gelak tengok hantu tu, hantu tu gelak balik. Sungguh lame hidup. Nasib baik ada citer Arjuna. Pastu lagi lame plus kronik punya buhsan ada ka citer lama tapi dialog semasa, alih tv1. Sib baik ada dokumentari jalan2 buget, topik sgt hot bagi aku. Tapi hero dia anak ikan sangatlah. Lalu sbb buhsan aku mengupdate almari baju. Boleh tak kau bayangkan almari pakaian yg ko pakai tabur dan sumbat je pastu ko tutup kedap2 pintu lemari tu pastu bila kau bukak berterabur baju tu jatuh hempap kau. Lebih kurang camtulah. So aku kemaslah setelah ntah hangin monsun manalah dah sentap aku.
Tiba-tiba aku jumpa beg baldu kedai emas Aik Seng Batu Gajah yang dah dkt 2 tahun aku tak jumpa. Ada isi pula tu. Yabedabedu. Nekmat hujung bulan. Begitulah akibat kita jarang updet almari baju dan mewarisi sifat emak kita yang suka simpan duit bawah lipat baju. Terimakasih juga kepada citer2 lame lagik buhsan tv nasional kt Mesia.

Sekian.

Comments

hahaha... gelak pasal teringat kat diri sendiri.. ada geng pulaks.

Tu memang biasa dibuat oleh aku Yong..

mana tau taim-taim darurat kan...
kengkadang bila carik tak jumpa..tau-tau kat tempat lain..


Ada dua tiga benda yg aku belum jumpa sampai hari ni. dah dua tahun aku carik sejak operate tonsil dulu. barang2 kemas yg kena bukak kat sepital tu..ntah mana tak taulah..

silap2 xbibik dah tereban.
Normi Ali said…
yong jumpe harta karun ekk......sama le saya minggu lepas, kemas atas almari baju, punye le banyak habuk, siap angkat vacum lg, tiba2 terjumpa tabung lama saya yg penuh dgn syiling 50sen. tutup pintu rapat2 pas tu kira sensorang.x boleh kira dgn bebudak,nti silap kira, xpun kene cukai ha..ha..ha
Yong Kamariah said…
Rina - kira tak malu lah aku ingat aku sengsorang buat perangai tu hihi... aku rasakan, ko pnyer barang kemas tu dah selamat kt x bibik kot, org rajin berkemas nih mmg dia selalu untung!
Yong Kamariah said…
Normi - nama pun harta karun kan, bertahun2 baru buleh jumpa! mmg rezeki terpijak orang kata.
normi, duit dlm tabung tu buleh buat bekal bagi duit raya nanti, dah save budget tuh hihi..
en_me said…
harta karun tewww..
Yong Kamariah said…
hi me...

sangatlah harta karun me, reta terpijok katakan...
anyway, blog me mmg nice, keep it up.
Aida Rezuan said…
Yong,

Orait, set! Hehe!
Tak sampai setahun lagik pon kat sini Yong. Bila tuh tak sure lagik tapi tahun nih memang konpem tak la.
Yong Kamariah said…
anytaim eda, anytaim....bawok byk2 ole2, mucho gracias!

Popular Posts