Yong Kamariah dalam episod Pantang dan Lupa Nak Vogue

Ohhhh gitew tajuknya.

Dah nak buat tajuk masakanku 12 ramdan ke, 16 ramdan ke sgt sedey je masakan aku, baik aku carik lain episode je dok gitew, balik2 singgang, gulai tempoyak, sambal bilis, sup ayam, lauk kedai, dull giler arrr...ati tingin jugak nak buka kt luo tapi... klu si Aly dpt mengamaks dia tu...mau pitam aku, ngan the look yg strangers selalu bg klu baby melalak...you know, that kind of look kan, ati manusia tak sama... aku teringat masa aku naik flight ke Sawak masa dak Ammar kecik dulu, taim tu tetiba dia meragam dlm flight, org seat depan aku siap geleng2 kepala, pahtu dan-dan depan aku amik beg dia yg ada panadol dan-dan telan panadol depan aku, belagak siaaa...muka bapak org tp cam kau tak pernah ada anak kecik blehhhhhh bluekssss....

Baiklah, jagalah hati dan perasaan anda juga bila berpose, jgn emo.


Adalah gambar yg empunya masa preggie 5 bulan. Sekarang adalah dia ni lagik beso dr ni walau baby dah keluo pun. I looked slim kan masa taim ni? Cam Jessica Alba masa preggie 7 bulan kan? arghhhh parah kau ni klu dpt berangan...

Arghhh sedih, sedih giler ar ngan state badan sekrang. Sekrang barulah ye pantang, pantang nampak siaaa...ntah napa lepas je pantang 2 bulan napsu makan menggila dow. Ish ish... selalu lepas buka dpt nasi sepinggan kira dah bloated habih tp lepas Isyak aku macam lapo lagik, siap le kek coklat sepiring, murtabak 2-3 slices, kuih2an yg ada... oiii genjoy giler yek lepas pantang. Kami ni stok2 nak cari nasi juga klu buka cenggini ler... so ari2 kena lah sediakan nasi. Masa sahur plak kitaorang bedal apa yg ada jek, klu takde buat bodo telan air masak. Sib baik Pak eh tak le cerewet nak kena masak lauk panas2 time sahur ke, klu tak pitam aku nak kena bangun pukui 4 masak plak trip kedua. Selalu aku telan nesvita ngan oat jek. Aku rasa aku tak dapat sampai ke tahap isteri mithali cam akak2 aku yg gigih bangun pukul 4 pagi masak lauk-pauk baru sbb rata2 abang ipo aku cenggitu, nak hok panas2 gitew. Oh, berterimakasihlah kepada suami anda sekarang. Aku ni dari anak dara sampai jadik bini org susah sia nak bangun sahur, selalu pak eh bangun dulu, campakkan benda yg boleh jumpa atas meja tu dlm microwave dan buat nesvita + oat sesiap kt aku. Kiut jek auwwwwmmmm...


Baiklah, aku kan C-Sec, cam nak pantang tak pantang jerk, nak berbarut bagai berparam tu tak laaaa kan... setakat boh minyak panas jek kt perut tu. Nak makan set lepas bersalin pun cam cuak jek. So aku beli yg ala-ala cenggini je la. Yg phytonatal tu aku makan sari dua jek, tak tahan makkkk asyik nak memerut jerk. Lagikpun taim tu bagi juga BF kt si Aly takut la plak. Mak aku plak kim akar-akar kayu hok nama pelik soh rebus n minum air rebusan tu. Nak harap aku merebus tu pun tak laa kannn, dasar pemalas kau. Ada le bila aku teringat aku rebus. Kelako jugak le nama akar2 kayu tu 'Sepang Kederang' harhar.. gelabah abang ipo aku carik kt area Sungai Buloh, wat gelak kt kedai rempah India tu jek. Tp bila kt Kuantan, ada kedai India tu klu mak aku sebut nama ni jek dia tau dahhhh. Aiyoooo.... aku pun tatau buleh jumpa dak lagi benda2 ni 5 tahun dr sekrang. Maafkan anakmu ni mak, masih banyak lagik Sepang Kederang ni kt dapur tu. Sokmo buat2 lupa nak rebus.


Boleh la nak kata aku meroyan taim ni. Siap boleh buat manicure lagik dlm pantang. Aku merela jek anak buah main conteng2 nih. Apak eh buat muka cam Aleesya yg dlm entri lepas bila nampak nih. Last aku pakai bendalah ni masa aku sekolah menengah dulu, aku kan ada geng sewel2 masa sekolah dulu, darah muda sia....

I can only drool over.....


Masa terluang2 tu apa yg aku buat hanyalah flip-flip over mags2 ni dgn kagumnya sambil tgk kitchen, garden omputih and foodie2 yg supercool (oh, nak tengok stok2 omputih jek, belagak sia...). Lambat la plak nak tunggu si Aly ni beso sket, byk benda yg aku nak meneroka nih. Buat masa ni terimalah kenyataan umah kau dah macam petempatan Endon kt tapak perumahan yg tgh buat tu. Eh, nti budak kecik tu dah beso sket bukan ke lagik aku ada tukang sepah umah? oh nangis mak kau.


Amacam? kedekut tak mak kau? 8 biji je dow kuih onde2 aka buah melaka nak buat buka. Apak korang selalu kata omak ni klu nak masak berkira sgt. Ha, berkira sangatlah klu tak habih aku jugak yg jadik tong sampah tulun ngabihkan! Comel je onde2 aku, ada saiz kecik, ada saiz beso, klu buat 30 biji ada juga rupa dinasor menyelit tu kang.

Aku dah lupa nak vogue....


Cam tak sesuai jek. Aku kan dah lupa nak vogue. Jadik cubalah nak mengvoguekan anak dara ni. Omak rasa tak sesuailah sayang. Esok2 klu aku pakaikan jeans dan tshirt ada jugak org kata, eh, hensem juga anak awak yek...huwaaaaa.....


Siap bertempik lagi bila aku pakaikan bendalah ni. Pahtu dongak2 ke atas cam nak kata, tolong! tolong! apa benda kt kepala Ai ni? tak suka! tak suka!. Oh gitew anak mak. Aku rasa klu Miss P ni ikut gen akulah, mmg sah2 tomboi lah masa kau kecik esok. Nampak cam ada ala-ala dah nih. Tak perlah dik, orang kata late bloomer, cam omak dulu..auwwwwww!


Esok2 masa Aly dah anak dara sket jgn ikut cam mak kau dah laaa.. hover, hover siaaa... gatal je gedik posing bawah pokok buluh lagik, tgk, member mak sume ala2 tomboi tp taim ni mak kau plak dlm jiwa ada taman, gediks, gediks, euwwww...


Masa taim kt kolej plak lagik tak boley blahhh... nak melawa sesaja tak kesahlah biar pape asei bergayeee hew hew.... ntah taim dinner bila la ni...eh, cik Turi awat dok terjelig lagu tu? ihhh....gambo kontrol ayu mak malu, mak malu lah tgk gambo lama2 ngeh ngeh...


Ni masa memula kerje auwwww malu Ai...gambo ngan ex boss masa gi Singapore. Taim ni mak slim lagik, esok2 kau jgn kuat melantak cam mak ni, dah kawin ha baso tong dram dah badan... masa memula keje skincare product tak kalah, nak Clarins n Cliniq ajek (eh, Ai suka Clarins), dah ada komitmen bagai, bedak Yardley pun mak belasah jek hew hew...


Adik dan abang dalam versi testing nak beraya.

Have a nice weekend everibodi!

Comments

Maya Marisa said…
Slim nyer yong time mudaX2 dulu. Siap berambut panjang lagi tu.
Maya dulu pun ceasar jugak. Pastu, time pregnant naik more than 20kg. Mmg jenuh nak turun.
Kongkang Malaya said…
Yong,
Sokong Maya, SLIMnye Yong! Pinggang bak kerengga gitu. Hehe!

Dua beradik posing testing sebelum raya ke? Tak sabor nak tengok raya family photo Yong tahun ni. :D
Yong dear.
Ambik gambar2 lama tu, lekat kan kat Fridge..hehe maybe can help you to slim down. Nyway, biar lah Yong, tak gemuk mana pun..selera tengah ada.
Yong Kamariah said…
Dear Maya,

Haaaa.. if I could turn back time huhu! 20kg byk gek you gain weight, mmg jenuh lah nak turunkan tu yekkk!
Yong Kamariah said…
Cik Patin dearie,

Jangan kau tak tau akak bekas ratu kebaya hohohoo acah jekkk...

alamak, raya tahun ni tatau lagik le tema apa, last minute baru nak shopping ni!
Yong Kamariah said…
Kak Iha,

Hahaha! Good idea! Saya ni tang perut tu yg lotih sket den nak turun, ari tu masa gi shoppink brother tu siap tanya, akak ni anak yg ke baper? saya ckp, anaknya dah kuor, yg tinggal perut ajew huhu!

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA