Ah Soh

"Kakak!Kakak!" , panggil satu suara satu mlm pukul 10 p.m. kt belakang dapur ketika gue tgh menyidai baju. Tak creepy langsung. Aku terpanggil utk pusing ke belakang. Auw duh, seorang Ah So jiran belakang umah in her 60s (probably) melambai2 tgn ke arah gue dr balik gril besi pintu dapurnya yg bertemu pintu dapurku. ntah nape aku terbayangkan penjara dgn seorang banduan wanita yg melambai tgn behind the bars dgn tuduhan membunuh suami bagi mendapatkan harta pusaka, atau duit EPF atleast. Oh dis taim rasa sgt creepy. I tossed aside that stupid image from my mind dan cuba concentrate. "kakak, kakak!", panggil 'adik' Ah Soh tersebut. Sekarang aku rasa annoying giler. Aku mengambil keputusan untuk sengih. Well, pada asalnya rancangan aku nak ckp kt dia "Kau kenapa? - Moron!". Eh tidak, aku rasa drastik giler kalau aku ckp mcm tu, probably dia akan terchoke gigi palsunya."kakak, umah ada air kah?" Kata Ah So setelah sekian kalinya memanggil aku kakak. "Tak dek!". Aku ckp. Kenyataan, mlm tu air takde due to kerja2 korek jln tahapa2 nak korek lagik lalu paip pecah gitulah. Whatever. "Air tangki ada", kata aku. Ah So memandang aku tak kelip dgn muka bangang eh bukan, muka blur giler, "Air tangki!", repeat aku lagi, dan dia masih buat muka blur. Conclusion aku maybe dia baru dtg dr Tanah Besar dan sempat katam perkataan Air, Takde, dan paling penting - KAKAK. Well, nothing harm, aku angkat tangan dan terus tutup lampu dan pintu belakang. Sori Ah So.

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah