Akhirnya...

Pada suatu hari, Ammar dan rakan sekelasnya sedang berbual2 sementara menunggu subjek Pengajian Malaysia.
Rakan Ammar : "Kau rasa mak kau hot tak?"
Ammar : "Er... aku rasa mak aku hot je. Mak kau?"
Rakan Ammar : "Apa yg buat kau rasa mak kau hot?"
Ammar : "erkkk...errrr...ermmmm... mungkin sebab dia pakai gigi palsu kot..Mak kau plak?"
Rakan Ammar : Terbahak, terbahak. Mestilah mak aku hot yooo.. smokin hot!
Ammar : 'Sebab?"
Rakan Ammar : "Sebab dia masih buleh pakai bikini polka dot"
Ammar : How come aku tak pernah nampak pun..."
Rakan Ammar : "ohhh, mak aku tak dek kat sini, dia femes kt Hollywood nun....
Ammar : "Sape mak kau?"
Rakan Ammar : "Megan Fox".
Kedua2 mereka terbahak2 lagi. Anehnya, aku ada di situ sambil memakai gaun kembang paras lutut polka dot dan payung di sebelah tangan.
Suara aku rasa berat walau aku cuba menjerit : "Bertuah punya anak! Jaga kau aku sesah dgn payung ni kang...!". Tapi mereka terus juga terbahak-terbahak.

My eyes snapped open. It was 3.30 a.m. Berpeluh siut. Aku raba gigi aku, thank god, ianya bukan palsu. What a creepy nightmare, lebih creepy dr aku mimpi dating dgn Jim Carey tahun lepas. What a nightmare, and kurang asam punya budak2. Sekarang aku kena cuba kurangkan menggunakan perkataan hot, smokin hot...crap!.

Whatever pasal mimpi bukan2 tu (walau aku confirm betul aku dah basuh kaki dan dah semayang sblm tido). Anyway, yeay! Dgn penuh iltizam dan semangat aku berjaya juga bukak api dapur semalam utk memasak kuetiaw goreng, a dying request dari anak teruna. Ni dari pinggan si dak Ammar. 3 kali tambah walau tak sedap. Sbb aku rasa tak sedap sbb aku masak dgn separuh jiwaku pergi... chey chey... jiwang siut cam drama akasia TV3.

Tidak menggiurkan langsung sbb tak hitam... hitam itu menawan yo...Kuiz untuk anda : Sila cari udang sebanyak mungkin di balik kuetiaw ini....

Anyway, separuh jiwaku pergi dgn kamera baru ini, aku dah tak dek mood nak bereksperimentasi ngan object disekeliling. I've tried the super macro n ini seems the best pix with this macro thing whatever. Aku tetap rasa Canon has the best technology, really miss my old canon. You see, mempunyai a professional photographer husband doesn't make you a good photographer also. Macam kau mempunyai suami toke restoran tapi tak semestinya kau pemasak yg bagus. Ok, tak yah paham sbb aku pun tak paham, looser! (aku ler..).

Comments

Popular posts from this blog

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

End Year 2017 and New Year 2018