Kerja Kahwin

1. Kerja Makan
Memula nak citer Meksis jadoh. Hamik nak ko, tak de salam tak de hapa terus wat dosa. Memula aku tuko plan baru early this year, rerupanya dia tak cancel plan yg lama, tp bil tiap bulan hanto, so aku religiously bayo tiap bulan without fail (manalah nak hafal no akaun khennn), sekali collector agent hari2 menghantui hidup aku kata ada outstanding, bila check no akuan lain, rupanya kata aku tak bayo plan baru sedangkan aku tak dpt bil, siap threatened aku nak blacklist Telco. Aku check kt centre dia kata aku ada 2 akaun, kenapa mehhh dia tak cancel plan lama you loh??? aiiiiiii hangin mak jemah bila tau stori, so pegi le centre dia kt Sunway, sekali mamat tu kata, saya pun tak paham kenapa dia tak kancel.. aikkkk?? dia tu sapa? geng hangpa laaaa... so dia cancel plan lama. Sekali phone aku tak boleyyy langsung wat call sume, alih2 dia terus batalkan no henpon aku sekali!!! hoiiiii...&*^%$#^&* yeah... memaki dlm hati sambil urut dada. ~sakkkkkittttatiiii~ Beginikeh perkhidmatan yang cekap??? lain tahun, pak aji bayar...ehhh iklan kejap.

Makonyo semalam mokcik singsing lengan pi lagi kt meksis centre. Kali ni aku tak amik no, terus gi kaunter pertanyaan tew,  dik, where's your manager? I wanna see your manager nowww!!! hamboihhhh diva betul hakak ko. Diva sangat pakai selipo jepun ngan baju kurung pegi keje. lupo nak tuko kasut dlm kete. Memula kata takdek manager, lama2 aku jegil khen... eh ada la pulops muncul manager. Baru aku setat citer dia kata, just bg saya no yg kena kancel tuuu... *hamboihhhh dia lagik nak diva!*  hoihhh ko ingat aku nak diam dah apa staff ko put me thru... nanti, you listen to me! ko nak dengo tak nak dengo belakang kira, ni aku nak citer from A-Z, puas ati!
hoihhh merana betul deme tu buat idup aku all this while grrrrr....hari2 agent collector call  bertekak ngan haku, dah aku nak bayar apa sedangkan bil aku tak dpt! Tapi....  bila settle ngan mamat tu balik hakak diva dah cool... tetiba teringatkan diri sendiri manusia biasa yg penuh kekhilafan sometimes kesilapan berlaku... boley??? hakak kan dlm hati ada taman...ko ado?
Lepas insiden tu terus perut rasa lapar *macambiasa*. Menonong jek masuk the Garden, saje nak menerai, kata ekslusip sangat khen...

tu... muka tak puashati diva terlampau.... sebenonya pukul 4 ptg baru settle nasi ayam sepinggan *lunchlewat*. Jadik aku order mushroom soup jek utk diri sendiri.
 
yeahhh.... sib baik ada pemain piano amateur pakai ipad tengok notes dgn key hok lari sekali-sekala tp masih mampu menyejukkan ati ngan lagu My Memory ~halahhhaiiii~ sejjukkkati~
Baked mac n cheese for lil Phia *makannomputihterustukonickname*, mac n cheese resto lebih sedap dr mak ko masak kan dik? byk gek dia menyudu, cher ker aku yg masak... 3 sudu je plg kuat nganga mulut.


 
aloh aloh hokaloh Ammar... setakat nak mkn charkuetiow kedai pak maun pun ada, lagik sodap kt kedai pak maun tu in facts nyer.

 
Sama la ngan apak ko... memula aku ajak menerai kt sini dua2 dah tanya, nasik2 takdek ker? hermmm nasiblah generasi tekak melayu sejati.. rupa2nya dua2 org tu tak lunch lagik lepas semayang jumaat tew, sian....dah laparkan nasik.....alhamdulillah, Ammar dah boley dibawak semayang Jumaat sekrang ni, klu dulu tak tenteram apak dia nak semayang pasal dia tak duduk diam, pandang sana-pandang sini haishhhhh, ada sekali tu lagik haru, masjid ada wat makan-makan, terus dia terkam nak makan dulu... tepuk dahi apak ko menahan malu...haworrr!!

jual deco je resto ni kekdahnya...

yeahhh boy, hit it boy... timakasih kerana berjaya menjiwangkan hati hakak ari tew.
 
diakhiri dgn sesi perasan menelek diri sendiri oleh Aleesya.

afterwards pi Aoen beli hadiah kawin kt anak jiran sebelah.

2. Kerja Kawin
Makanya, pada 30/6 itu berlangsung acara pernikahan dan kerja kawin jiran retis Akma kt Cheras. Tahniah ye Kema.


yeahhhh tetamu kehormat dah sampai....


Myung Hee ni domam sebenonya ni....hoihhh apak ko tak semenggah.. pakai selipo je bang gi kenduri org? kasut dlm kete tu lempor je dlm semak eekssss....*ehmengatadulangpakuserpih# apak ko sebenonya rushing dr tempat keje, tak nyempat2 tuko baju.
 
 owhhhh tetamu kehormat dah tersembam di karpet merah...
 

 suasana di luar dewan dgn gambo pengantin...
owhhh naik kuda ko ye kema...



berkonvoi ngan jiran tetangga, tgh tunggu cukup korum


hermmm Ammar apa lagi nak dikata...

nasi kenduri
jiran tetangga... siap pakai tiara lagik anak dara dia ni...wahhhh gitew...


anak aku wat perangai dlm dewan... member tu demam, sedo2 dah tumbuh gigi geraham.. i was like.. wha..hat?? gigi geraham toddler biasanya tumbuh umur baper ek? patutlah asek jolok tgn dlm mulut je...tak sempat nak google..

yeahhh yg ditunggu dah tiba... aku tanya apak eh naper muka dia nampak itam? ohhh rupanya make up nampak lebam gitu, nak contrastkan ngan pelamin ngan cahaya kamera agaknya...
kesian Kak Gee, asal amik gambo je dia tgh menyuap, mlm ni kita menyongket bersama lagi kt kenduri pihak lelaki plak eh... nasiblah apak eh, nak tinggalkan anak2 ngan dia, mak ko nak berjoli ngan geng desperate housewife jirantetangga, all ladies night, tinggal bebudak ngan hubster memasing.



Selamat pengantin baru Kema n Ayih.... semoga berbahagia hingga hujung nyawa...

hermmm meh nak komen sket.. sume dah ok chomey lotey tp.. baju putih ngan pelamin putih cam tak naik jekkk....hermmmm nasiblah kamera samseng kualiti gambo macam... hermmmm no no no.. don't say the words....
 
moh kita balik...

hermmm cemanalah tak demam.... pantang nampak benda yg tak berpatutan nak mengutip dan masuk mulut ajewww... kemarin pi check doc tekak ok, telinga ok, paru2 ok, ni musti ada infection kuman memana nih...

3. Kerja BBQ
It's been a hot, hot summer days. So what do we do???

 
yeahhh... bbq babeh! Anak Mak Ani si Ayu in action.

 
We went to rumah Mak Ani a.k.a Mak Long to have a bbq.... by the pool... haaaa..ahhh!! by the pool la sangat ko kan mak jemah!

 
yehaaaa... my little Phia tgh mengabadikan kenangan bersama bibik kesayangan.

 
macam-macam ada.... siap dagin kambin pun adew...


 
dengan set nasi lemak... and petai yollsss... ko ado???
 
tak sesia si Ayu ni amik hotcat course... skewers dia buat tew so sedappp. makdak request next time put some pineapples the in between hermmm ckp tak gunalah...


dan hasil tuaiannya... sotong n ikan fresh from Kuantan.. Mak Ani ko kejenya sekrang ulang alik from Kuantan-KL jek...so dia jadik tekong fresh seafood stock buat adik-badik kt Key El...


owhhh Ayu... makdak very the like roti ni... baguette takdek pun ini dah cukup beh... homemade garlic spread with fresh parsley siap ngan mushroom soup nyer lagik, kita bako! kita bako! tak sesia Mak Ani ada 4 org anak dara hawhaw... sume dgn hidangan masterchef terhebak ari tew auw....*mentangmakanfreeteruspuji*

and the mocktail with mix fruits.... haku tak makan tengok sume benda ni dah kenyang *padahalkenyangsbbmelantaknasilemak2pinggan*

sampai umah Mak Ani sedang molek depa ni pasang kolam pelastik.. nak bg anak aku berkubang la tew.....owhhh noooo.....haaa... tengok....tengok tew... buat2 usha line la tew...

ehhhh buat2 celup bola pulak....


hamik nak ko.. tiada perasaan malu dan pura2 lagi terus panjat kolam pelastik.

sekali ngan abang ko tak menahan tengok aircetek buku lali... suka la tew...


tu dia aihhh dugong terdampar dahhh....

 
owhhh anak-anakku klu dpt main ayaq...



Rupa-rupanya nak celebrate besday Kak Long kecik... happy besday Kak Long... semoga senantiasa dibarokahiNya always...

 
besday girl dipaksa potong kek, makdak nak balik dah ni oiiii, pi amik kek cepat... makdak ko dah siap2 tapau hasil tuaian pahtu boh dlm plastik central mart lagik hahaha....


A good weekend with good food around... Salam Selasa yang manis....see ya, tq for dropping by peeps.

Comments

CS said…
Yong
Vavavaa.. diva Malaya meletop2 kat telco ya? Bagus buat gitu.. terus jumpa manager, dush3 *batu ronson*, hehe..

Bagus gak tunjuk kenduri retis. Takyah beli urtv, hehe. Yeslah, putih ngan putih, tak berapa naik gitu..

BTW, I dah tau katne Paradigm Mall. Ekceli dah lalu lalang situ cumanya masa tu bangunan tu belum siap sepenuhnya.
Unknown said…
SOTONG ITU MEMBUAT DIRIKU TAK KERUAN...
Kongkang Malaya said…
Yong,
Saya baca al kisah diva dengan bill tpeon tu pon, saya nak tumpang diva gak. Hehe! Dah salah diorang, buleh pulak nak ugut2 blacklist ye? Yong tak de bagi sedas tua (tembakan or terajangan) kat diorang ke? Hehe!

Saya pernah kena gak, dengan TMNET. Saya apply untuk broadband (kot, lupa dah). Tetiba bill sampai wahal satu installation pon tak buat. Modem pon saya tak de. Bila saya tepon CC diorang, diorang suruh saya datang ke opis diorang baru diorang buleh delete nama saya. Apa kes? Nak charge saya dari jauh buleh, tapi nak stop charge, kita pulak kena bersusah payah gi sana. Saya buat dek jek. Tak kuasa.

*ok tarik napas!*

Kelas Yong, makan sup ada orang mainkan piano. Cayalah! Hehe!

Setuju dengan Cik Som, putih + putih tak naik la.
Yong,
Sedap ke dkt Garden? selalu nak try tapi tak2 juga masuk.
Yg BBQ tu lagi sedap, sotong nampak fresh.
Kita ni, tak da lain, nak makan aje kann Yong..pantang org bagitau tempat makan. Beso beno nampak miss Ally.
Yong Kamariah said…
CS dear,
hahaha... diva melatop katakan, nak manager ajer!
dah tau Paradigm mall kat mana apalagik...jomlah menyongket!


Aida dear,
hermmmm.... sotong fresh imported from Beserah apalagik nak dikato!
Yong Kamariah said…
Cik Aida dear,
sib baik ko paham citer akak ni, bila akak baca balik akak sendiri tak paham apa hakak tulis kakakakak...
tp mmg lah they made my life miserable! ko punya kes lagik haru, belum instal dah nak charge, hamboih!! tu baru kena bagi tembakan sebijik!


Kak Iha dear,
kt Garden tu bg saya biasa-biasa je lah, maybe ada signature dish dia hok saya tak menerai tu ari. tp klu tanya mmg saya lebih prefer charkuetiow kedai pak maun aka mali corner haha!
ha'ah, betullah kak, lain hal tak dek, klu makan sebok nak menerai huhuhu...
p/s : bebudak mmg cepat beso kan....

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA