Haaa.. kan ke dah...

Haaaa... tu dia..... Akibat terlompat2, terkinja2 keexcited-an menggelenjan menggelitis kecepak kecepurrr, tertumuih....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
2 batang gigi susu telah menjadi mangsanya.... dah terserpih camni.... kan omak dah kato jangan melompat2 ekau dogilll... sape buat? tak de sape deeee... sendiri mau ingat laaaa.....

"Ummi... gigi Ammar dah tak cantik...., mana ubat gigi????" raung budak ini sekuat hatinya. Menangis camne pun dah tak gunanya nak...tapi omak geli hati juga sbb kau masih mengenangkan kekacakan dirimu bila dah jadi cenggini

Tak nak lah amik gambar!...

Bila keadaan sudah agak stabil dan tenang setelah hampir sejam menangisi ketidakkacakan diri lagi.... udoh termenung yeop nih...

'Umi, nak cabut gigi ni... tak cantik laaa". Ummi : Tak per lah, nanti dia tumbuh balik, mana boleh cabut gigi ni, kang berdarah2 lagi kang..", kata umminya memberi harapan palsu. Ohhh aku sesungguhnya tak tau nak kata apa buat kata peransang kt budak yg dah down giler ni...

Ayah segera menggoogle info pasai gigi kekal etc. oihhhh nampak gayanya harapannya agak tipis... ianya tak mungkin akan berganti, kena pegi 'kedai' eksesori gigilah gamaknya nanti...Dear kind people out there, any suggestion? Boleh ke gigi tu tumbuh lagi bagi budak dah umur 8-9 tahun? Nehi? Sighhh...

Comments

Amri Mat Saaid said…
salam

boleh apa anak aku 10 tahun rilek je cabut tumbuh balik
Yong Kamariah said…
ye ke cik Amri? macamana nak tau ianya gigi susu atau gigi kekal? sbbnya dak Ammar ni dah banyak kali dah gigi depan tu tercabut, pastu tumbuh, idok ke ianya dah jadi gigi kekal? tapi ianya memberikan sedikit harapan kpd saya...tq.

Popular Posts