Tag lagi dan Manfaat kerja kita

Bagi memenuhi request cik Patin yg nak tgk koleksi kasut I- ini diperturunkan antara koleksi kasut I yg selalu menyorok bawah meje kerja I ini (ini sgt impromptu ok, panas2 lagi gambo ni).

Ha... yang ini le selalu mengambil giliran di kaki ini buat pakai hari2, sebenonya ada byk lagik kt almari kasut kt umah tu tapi wat malu arrr sbb dah jadik arkib dan bajet buleh lambai2 panggil akak Alice si pemborong barang2 terpakai ke hapa tu. Oh yea, itu belum lagi koleksi dlm kete nti le petang2 sket I akan ambilkan gambar ianya. Selalu aku ni pakai satu2 kasut tu sampai dah tak rupa lagik dah kasut tu, taram cukup2 tapi bila dah dtg angin meroyan kt shopping mall tu mau jugale capai sepasang 2 kasut pastu lama2 I dah lupa cammm... 'ohhh... aku ada kasut ni rupanya". Kasut2 dan selipar aku ini dari harga RM5 sepasang sampai le ... errrr... lebih kurang tu je ler harganya pun ngeh ngeh ngeh... yg paling mahal pun pernah sekali je sampai harga 3 angka sbb saje nak manjakan diri, sekali tu je ler (sila semak label dulu). Hah, topik ini sgt interesting kerana nti I akan postkan gambo koleksi pak encik sekali sbb kegemaran beliau beli kasut hoh.

Meanwhile....

Sometimes kerja kita sangat memberi manfaat buat kita walaupun se pathetic mana pun kita rasakan ianya. Kerja aku kan selalu menyopping, jadi bila ada fakulti hospitality ini boleh menjadi sangat mengujakan apabila kita harus membeli buku2 masakan yg sgt cool seperti ini :Selalu tak de masa pun nak baca ia bila dah sampai, jadik selalu telek2 gitu je ler...

Isn't it heaven dpt menghasilkan buku2 yg sgt sejuk seperti ini dan menghabiskan berbelas2 hari tanpa rasa berdosa hanya dpt merenung buku2 ini utk org2 seperti I yg hanya sangat pandai makan sahaja...

Feasting your eyes with the food captured inside sambil berangan2 memegang penggelek pastry dan memberi senyuman semanis akak Nigella...

Melihat panduan membuat pastry dgn langkah demi langkah tapi aku pula tersangatlah doh-histeriaphobia (wahhhh kawinkan ayat gitu) bila nak buat doh kerana tahu selalu tak boleh blahhh bila taim buat doh

Oh ini saya sangat tak tahan sehhh...
Dan ini juga walau dapat amaran paras glukosa dlm darah dah tahap membahayakan penumpang dan bot-bot kecil..... tak boleh handle punya...

Pasta yg sgt mengujakan adrenalin kamu..
Atau pergi ke mesin fotokopi dgn sedikit rasa berdosa sambil toleh kiri kanan looking for bos. (owh, jgn salah faham, saya sgt tidak aktif dgn aktiviti macam ini, nti saya postkan gambar buku handbook a.ka. catatan diari resepi saya - tulis tgn you, ye, buleh berikan tepukan gemuruh kerana masih ada jati diri etika yg kental dlm diri ini kuang kuang kuang...)

Atau juga berangan display ini di atas dining table sambil berlagak menayang dish2 lain dgn pinggan mangkuk porcelin murah Ikea...

Owh, mengapakah kek kawin saya hanya kek krim chiffon sahaja tidak seperti kek pementasan pentas ini???

Sekian

Comments

Popular posts from this blog

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

End Year 2017 and New Year 2018