Indecisive

Aku seorang yang sgt indecisive. Kadang aku guna gerak hati je nak buat keputusan. Contoh senang saje, klu aku berdepan dgn nasi campur, maka bekas polisterine putih tu akan penuh sungguh dengan lauk campur. Sampai kt gerai nasi campur Kak Ros mmg tak boleh decide nak amik lauk apa, sudahnya dlm bekas poli tu ada kuah kari, ikan asam pedas, sayur, ikan masin, telur asin, ulam2, etc dan nasi separuh (sekadar menyebut beb. lauk je tu). Kak Ros pun pening nak kira. Yang penting sblm kira aku ckp 'nasi separuh' kuat2. Macamlah memberi makna. Kata X tu tandanya bukan indecisive, tapi tamak-seh. Ok, mungkin juga.
Macamlah jugak perabot rumah, sebelum gi kedai perabot Sinar Bahagia nak yg style klasik tapi sampai kedai beli yg retro. Kata Y itu tandanya aku rambang mata. Ok, mungkin juga.

Macam ari tu my love(ecehhhh,dah bunyi Fasha Sendot plak)tanya nak cat kaler apa bilik belakang. Sebelum tu aku dah bagi consultant kt Indon tu mengalahkan Eric Leong nak make over umah org, yg dia tak boleh buat pun aku soh buat.Mengagau Indon itu. Last2 bila tanya pendapat aku nak cat bilik pun aku tak terdecide. Mangsa aku sape lagik my love lah (oh, dah buleh rasa dah mcmana perasaan Fasha Sendot kt Jejai nih...). Selalu klu aku terjumpa dgn situasi kena buat keputusan aku akan tanya Ammar, macam : "Ammar, kaler merah ke biru?" Ammar jawap Biru. Lepas tu selalu aku mesti tanya once more utk kepastian "Ammar, kaler biru ke merah? Ammar jawap Merah. Choyyyy, tak membina langsung jawapannya tu, agak2 sbb ada gen mak dia tang tu. Jadi, utk situasi segenting ini aku ckp kt my love, ermmm, erkkkkk, ohooo, ahaks, ermmmm...ikut suka awaklah!". Fine sgt, sbb nti yg terima akibat sidia jugalah. Mungkin itu adalah antara sbb my love stress lalu utk menghilangkan stress tu dia makan dgn banyaknya dan mungkin itu explain kenapa dia ter trap dgn bodi dia sekarang. Oh, sungguh tak bersopan statement itu.

Ada sebab aku merapu topik ini.

Pertamanya...


Wah, fantastic! Bilik anak bujang aku kaler oh so pinky!!!!Horey wakawaka...

Keduanya...


Sekarang pun aku tak boleh decide nak jadi pembunuh ke pengebom berani mati bila tgk umah aku jadi cam ni tak siap2 lagik dek non oiiiii....warghhhhhh tsamina-mina zangalewa!!!

Comments

PatinPasta said…
Yong,

Uiks! Jenis undecisive ke? Tak sangka la pulak.

Kalo bab makanan.. bagus undecisive nih sebab at the end, dapat rasa suma. Buleh gitu? :D

Kaler pinky bilik si teruna tuh pak enchik pilih ka?

Tengok timbunan harta karun Yong tuh pon saya tumpang okojot. Wawawa! Nak kena balun sungguh indon2 nih, sian Yong nih aa!
adoiyai Yong,

pinker ! hahaha..


kok ya pun biaq la kaler segak Yong ooi...

eh..sibuk macam lah rumah aku ..kekeke..

tapi seyesli mmg cantik.rumah adik aku pun kaler camni.. masa dia bgtau, aku nak gelak pun ada tapi bila tengok wahh..ala-ala romantika d'amor pun ada...
Yong Kamariah said…
Cik Eda, selalu saya ni tak reti buat keputusan. Sbb tu explain badan debab cenggini hihi.

Kaler pinky tu si indon tu le punyer keje, sedo2 dah mengecat, hawor sungguh! bukan lagik kena balun, kena buang daerah naik bot penambang ke seberang je tuh!
Yong Kamariah said…
Hai Rina, kaler asalnya mmg biru, kaleh2 balik keje dah tuko kaler weh! tak terkata apa2 la aku taim tu, tak per ler, esok2 klu dak Ammar tu dah beso sket aku carilah kaler macho sket huhu

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA