Penulis tak baper kreatif dan report kad

Aku kira anak aku mungkin ada cita-cita hendak jadi penulis tapi tidak tahu bagaimana. Mungkin itu cara dia mengekspressikan dirinya apabila komunikasi verbal bagi seorang kanak2 autistik adalah amat sukar utk dikuasai. Jadi semua itu dipertajamkan melalui penulisan. Ammar ada feel, fi'il ye, bukan feel habis tu. Jadik fe'el dia akan menulis/melukis hari2 kalau tak mengadap komputer. Kebanyakan 'story' dia aku akan tahu melalui kitab2 atau kertas2 ajaib termasuklah kertas bil elektrik dan telekom yg aku jumpa. Aku rasa kalau dia ada elder sister atau brother nahaslah kena ganyang sbb suka conteng merata2 buku org. BTW baru2 ni aku ada selak2 buku contengan dia dan aku terjumpa ini :


Wah, ini mungkin hasil karangan tak baper kreatif dia tanpa buku rujukan, mungkin juga dia masih teringat2 matapelajaran BM kt sekolah siang tadi. Aku agak terimpressive di situ.


Next page : oh, ada lagi karangan, bagus, bagus, sudah pandai buat karangan dianya...


Next page : ok, mak kau dah tak baper impressive lagi, sbb nampak gayanya kau tukar subjek, nama dan tempat je utk karangan ini.

On the other hand... kira2 a couple of weeks ago, hari amik report kad sedunia. Maka berikut adalah hasilnya :


Boleh laaa, eh sama da tiap2 tahun result cenggini je, mak dan ayah dah penin pikir manalah nak hanto utk upgradekan lagik ekau..sigh...


Perkebunan/Penanaman/penjagaan : "Murid dapat melakukan aktiviti tetapi tidak berminat dengan aktiviti2 kotor" - Oih, that is so you Ammar - dasar ayam daging bandar nih! Klu balik kampung pun mana ada nak turun tanah sangat pun...Tapi tang melipat baju tu... amboiiii kt cikgu je ekau tunjuk rajin eh! jagolah ekau balik umah nanti, nun menimbun2 baju tak balipat eh!

p/s : oh petang semalam dpt info dr pak encik - minyak, gula etc nak naik ari nih, so sempat isi penuh2.
Status tank : Full
Status poket : Tak baper sihat
Status hati : Robek

Comments

Imressive gak ye.. Ammar ni.

takyah tunggu suruh pun dia nak buat.
Yong Kamariah said…
Rina - alahai, markeh yg sama je tu Rina, soklan pun lebih kurang sama je, jawap soklan pun dgn bimbingan guru, utk budak cam dia tu buleh ler... dia klu nak buat benda2 ikut mood dia jee
PatinPasta said…
Yong,

Memang pandai Ammar nih! Tersangat la bagus gitu!

Saya time umor Ammar, kalo dapat A tuh.. memang buleh kira dengan jari (sebelah tangan jek). Huhu!
Yong Kamariah said…
Aida - tu kira markah utk pendidikan khas,lain sylibusnya ngan cam budak biasa2 tu, setakat basic2 aje tu, cam saya dulu slow developer, darjah 1-3 mmg amik tender no2 dah last, darjah 4 baru ler enjin nak belajo tu setat

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA