Some random notes

Ari ni aku tak dpt mengelak lagik dr jemputan makan2 jiran Benggali aku. Sblm ni tiap kali dia panggil aku, aku mesti kata insyaAllah...tp haraammm tak pi, dis taim ha kau siap 2 kali ding dong loceng umah aku, anak dia siap ckp nti akak tipu...tak dtg...aiseymen, diorang ni mmg suka manjakan tekak aku ngan makanan...aku bukan apa, cukup skeptikal ngan Halalan Toyibba walaupun tau dema masak dr sumber halal, atau tekak aku tak celuih kot....jadi dis taim bg meraikan 17th besday daughter ketiganya, auntie Rani 2 kali dtg jemput aku yg penyegan nih, kira aku le jiran tunggal yg dijemput, timing baek punye sume tetamu a.k.a sanak sedaranya dah balik. Kira sepanjang aku dok kt sini ni le 1st taim masuk betui2 dlm umah dia. Baik punya masak nasi beriyani, capati segala ada. Zee TV on manjang, sempat le bergosip2 pasai artis Bollywood dan gosip terkini anak dia yg kawin tahun lepas yg dah beranak 5 bln pun tp dah dok balik ngan makbapak dia. Aku kata pelik juga pasai setahu aku le diorang ni klu anak pompuan kawin kira kawin terus ngan famili mak mentua. Oh dah agak dah ada krisis ngan mak mentua sampai cam kena halau, si A ni kata mak mentua dia dah nyanyuk, dia buat sume keje tp mak mentua dia kata dia pula dah nak mati buat sume keje dlm umah, tak bg makanlah.... so perang mentua le kiranya, aku kata cam citer Khabi Kushi Khabi Gam plak.
Berbalik pd jiran aku nih, aku heran juga pasai jiran sebelah umah dia pun kira sebangsa tp lain mazhab tp tak ngam, boleh tahan jugaklah telinga aku menadah gosip jiran dia tuh, ntah2 belakang aku dia gosip aku plak haha...so aku bergosip plak pasai dia kt dlm blog nih, boleh? Oh yea, cucu Auntie Rani yg baru berusia 5 bulan tu bakal Kajol Malaya, mahal betuilah hidung dia....
---------------------------------------------------------------
Rumah aku dah tinggal cam 20% lagik nak siap tp kerjanya asyik drag manjang, klu bunuh org tu halal, dah lama mati tercekik deme tuh. Die lorrrr...dah tak lama nak pose, mana ler tenaga nak cuci satu umah tuh....keje giler nih...!@#$$%%%^^&**())% hermphhhhhhh....cam siak.....
---------------------------------------------------------------
Kt ofis plak keje pindah randah pun cam nak die lorrrrrrr penatnya, tu kira 60% dah settle, bakinya tak tau le aku sampai bulan pose ker...klu mcm nih mati kering lerrrr...kt umah nak kemas, kt opis nak kemas....ya Allah, bagilah aku kekuatan yang luar biasa....amin...
----------------------------------------------------------------------

Comments

jangan mati kering biar kurus kering..

hehe


tang-tang bollywood yang tak menahan ni.. sukanya !
Yong Kamariah said…
tapi masalahnya susah nak kurus kering tu Rina oi...badan maintain debap cam ni gek...hai ngan sapalah nak panggey jadik pencuci import nih..
PatinPasta said…
Yong,

Uiks! Nasib baik gossip2 sebelum posa tau, Yong! Hehe! Tak de snap gambo beriani and capati ke?

Cuba Yong tanya2 cleaners kat opis, selalunye derang nak datang kemas2 even dalam bulan posa. Saya buat gitu dulu.
PatinPasta said…
sebelum tuh..

Selamat berpuasa dan menyambut Ramadan buat Yong sekeluarga!
Yong Kamariah said…
Thank you Aida! Saya ni pun cadangnya nak upah maid kakak saya kemas umah, tgklah camana nti...
anyway, salam Ramadhan to you too!

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA