Buka pose 3

Day 3 : ikut kira yg wajib ganti ni maka kira final le semalam tu. Nasib baik le tinggal 3 ari je, klu kena ganti 30 ari maka masak dan boring le org yg sudi mengikuti blog aku ni nak tgk gambo makanan aku buka pose ni hihihi... tak pe ler kan, layankan aje lah mood aku nak tempek gambo ni, belan makan belan tgk Biggest Looser kt Hallmark channel, nengok org lain jadik kurus tapi badan akak yg maintain adoo...


Teringat citer pasal healthiness ni pagi tadi gi check darah bagai kt klinik panel. Doc tu kata denyutan nadi aku agak laju. Aiseyman, aku kata takdek lah aku ni berdebo2, kata doc yg aku rasa cam gatai2 kuching ni melawak, 'ai takkan aku pegang ko ni kot ko berdebar2?' huahuahua....ces, menyampah giler aku dengo, doc yg aku biasa jumpa ni mmg berbahasa aku-kau je ngan aku, siap citer kisah skandal dia nak kawin lagik satu, tak cukup tu siap tunjuk lagik gambo awek skandal tu dlm henpone dia. Dlm ati aku kata doc ni otaknya ada crack sket kot, harharhar, aku ni bertahan ngan dia ni sbb secara profesionalnya dia memantau kesihatan aku ngan baik. Tapi sian dia, ada sakit jantung dan dah wat pintasan jantung pun. Ada sekali aku kata kt dia 'ko ni tak padan ngan sakit jantung nak ada skandal...' Gelak beso je doc tu. Alah, aku sifatkan dia ni member2 gitu so aku tak takut sgt nak jumpa doktor, dan aku rasalah dia saje je mesra alam ngan pesakit dia utk menghilangkan ketakutan patient dia. Memula aku rasa dia ni semacam je jugak, asal jumpa aku je puji aku bagai, baju cantik la, make up lawalah, aku lawalah (ok, silalah muntah dgn statement ini kuikui....) tapi yg buat aku tau skandal dia ni sbb setiap kali aku jumpa dia setiap kali tu juga dia kata aku ni muka cam kawan dia kt Kelantan. Satu ari aku boring giler ngan dia aku kata, jejangan ko ni ada awek eh? mengaku je lah... maka dia pun mengaku sambil cerita dan tunjuk gambo segala tu... ishhh.. ada jugek doc cam ni ek...tapi kata dia dia blm berani ckp kt bini dia jek...ishhh dah panjang beno pulok citer aku dan doc tu...selingan..
Maka sebagaimana yg terjadual, lauk buka pose semalam adalah asam pedas ikan tenggiri. Daun yg terselit tu aku rasalah spesis pudina, ni aku bawak balik sepokok dr Kemen Helan gek. Aku ingat sampai kt bawah ni habih mati tapi masih subur melata dlm pasu kecik kt laman aku tu. Kata pekebun tu yg menamakan spesis tumbuhan ini sebagai 'pokok tomyam' amatlah sesuai daunnya di boh dlm tom yam atau masakan ikan, sampai kat aku dlm telur dadar pun aku hiris boh segala dlm tu...




Sayur apatah nama masakan ni hasil 'kreativitian' anak dara kt umah aku tu (KLK)

And beberapa ketul chicken drummet last kopak yg aku jumpa dlm fridge

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah