Di hujung minggu itu..

Ari Ahad encik aku kena keje sbb ganti colleague dia yg kena balik kampung sbb maknya kena stroke, keje malam la pulok. Minggu tu memang le angin monson barat daya malas masak aku dah tiba dan dlm seminggu tu jugek le aku gantung periuk belanga. Dan ari Ahad tu pun aku nekad meneruskan niat aku tu memandangkan byk keje surirumahtangga aku yg belum beres, terutamanya baju tak basuh yg dah menggunung dlm bakul tu, umah pun tak bersapu lagik, ngan tanah sekangkang kera kt laman yg tak betrim lagik dah jadik cam tanah terbiar jek aku tengok tu. Duh, byknya keje menanti ni. Apa2 pun hidup perlu diteruskan, bangun pun dah lewat, terus keluo brunch aje, teringin pulok nak makan ayam penyet ni. Maka kami tiga beranak pun pegilah tempat kami dah makan sebelum ni yakni kt Sunway. Aku ajak encik aku try kt resto sorang penyanyi tu yg bukak resto ayam penyet, kata encik aku dia makan ari tu tak sedap. So pilah kedai yg biasa ni yg bagi aku ok banget.

Ayam penyet yg mantop terutama sambal dia tu (ala2 sambal belanchan), Ammar sempat menulis ntahapa2 kt form order tu sementara nanti makanan sampai

Boiprenku makan udang penyet ni, dia kata sedap (dia tu sume benda pun sedap..)


Skodeng CSI : sempat paparazzi gambo pakwe KLK dr tingkap bilikku...
KLK pi dating ari tu, di jemput oleh pakwenya di depan umah, aku rasa dah cam omputih pnyer stail dah yg mana boipren jemput gelpren kt umah parents. Cumanya aku ni bukan parent je. Aku rasa aku ni masih ortodok lagik pemikiran dlm bab dating2 camni. Aku dulu2 takut giler nak ckp ada pakwe pun kt bapak aku, kt mak aku buleh le aku slow talk, namun nak bawak balik umah aku rasa mati aku taim tu. Namun zaman dah berubah kan... kenalah open up minda sket kot, dizmn ni aku rasa cam oklah si pakwe nak tunjuk diri, atleast kenal le sape dia kawan, yg menggusarkan aku cam masalah sosial zaman sekrang ni yg campak2 baby merata-riti, dak pun kesah yg aku baca kt Metro ari tu, mak sedara sorang budak pompuan umur 16 tahun ni dengo bunyi 'weird' dlm bilik budak tu, ropanya tgh projek ngan pakwe baik pnye, tu sbb menyelinap ikut tingkap bilik budak pompuan tu..... camne lah nanti zaman anak aku nti. tatau la citernya lagik, diminta dijauhkan le dr anasir2 tak baik, namun itu aku siap2 dah bagi peringatan kt KLK ttg rules n regulations selama you stay under my roof :
Rule no 1 : tak leh bawak guy dlm umah selama aku tak dek umah
Rule no 2 : cannot keluo memalam kecuali urgent n ada teman pompuan sama
Rule no 3 : cannot balik lewat malam klu pi dating
cheyyy...cam bagus aku ni, tapi setakat ni KLK mematuhi rules n regulation tersebut... oi, bukan senang jaga anak dara org ni yoi...aku ni bukanle role model yg baguih sbb aku pun zmn memuda yg ado jugek bab berdating2 camni..

Petang tu KLK balik dating aku ajak gotong royong trimkan rumput kt laman sambil bergosip n chit chat. Ok jugak le ada teman chit chat taim encik aku keje malam ke, weekend ker, bila le aku nak dpt anak pompuan sorang ni....hai....

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah