Tengok movie : Harry Potter

Bila aku tgk iklan wayang Harry Potter tu ari cam best, maka dengan penuh berniatnya aku soh KLK membeli tiket utk malam semalam. Tiket yg cun dgn kedudukan yg cun adalah pukul 8.20 p.m. Maka dengan penuh disiplinnya makcik amik air semayang dan tunggu azan maghrib berkumandang, wahhhh... kira klu ada markah dpt le aku markah penuh ari tu, klu tak, cam tak percaya namanya aku ni nak tunggu azan dan semayang awal waktu camtu, ai, bilalah nak berubah mak yong oii... Encik aku bagi mesej balik lewat sket disbbkan peristiwa pengeboman kt hotel di Indon. Kira utk tajuk berita utama esok hari la tu. Duh, pukul baper nak sampai kt Mid Valley ni. Sebelum peristiwa pengeboman 2 hotel kt Indon petang tu aku dah bagi mesej ancaman bom dah kt Encik aku tu supaya balik awai ari tu, klu tak perang dunia kedua akan meletus. Sbb malam sebelum tu telah tercetus perang dingin pertama antara aku ngan encik aku tu gara2 perselisihan pendapat nak hantar anak ke NASOM balik. Tak per ler, tu nti aku tulis di lain n3. Maka Encik aku balik on taim dgn tersengih2 kerang dan kata lapar. Tak dek masalah kerana aku dah 'on'kan pelan B iaitu telah menapau siap2 makanan utk 2 org lelaki dlm umah tu sebagai rasuah sbb kena tinggal.

Sepanjang jalan ke MV penuh duri ranjau iaitu jem giler. Sampai2 dah pukul 8.45 gitu dan terus serbu claim tiket. tergagau2 carik tempat duduk le plak dlm gelap tu, tanya org sebelah dah 5 minit main. Oklah, terus terangnya aku bukanlah peminat setia Harry Potter pun. Dulu pernah le aku tgk yg ada title Prisoner of Azkaban ke apa, watak2 yg aku tau pun Dumbledore, Harry, Hermione ngan Ron aje, apa masalah Harry Porter ni pun aku tatau. Maka bila dah siri ke 6 yg namanya Half Blood Prince ni aku macam lost giler. Nasib baik le citer tu penuh ngan teknik CGI bagai tu menyelamatkan makcik2 yg macam aku ni dr keboringan tahap cipan. Memula citer cam best gek penuh gelak ketawa penonton. Tapi klu tanya aku balik apa jln citernya mintak mahap le sbb di tgh2 jln citer tu aku tertido, dengo Amoi sebelah aku tu terjerit baru le aku tersedar, kenangkan duit yg dah terlabur tu aku memaksa jugak bijik mata aku ni bersengkang. Pastu bila tahap enjin aku ni up balik, lahh.. sedo2 dah habih citer, aku ingat dak Harry ni nak gi balas dendam le sbb sifu dia dah meninggal gitu tapi terus keluo credit title bagai tu. Oi, that was the longest 2 & 1/2 hours I've ever endured in the panggung wayang. Nasib baik le sepanjang jln pulang KLK telah berbesar hatinya membuat ulasan citer tu, le maklum le beliau ni peminat setia si Harry Potter ni, siap ada sume koleksi buku n movie HP. Nti le, klu ada masa aku layan le koleksi beliau.

Balik umah sume terkawal, umah tak dek kecah, kedua2 lelaki tu tgk godek PC/laptop memasing dgn amannya makanya aku terus naik atas, semayang n terus zaaaasssss zzzzzz tido laaa apa lagik. Esok lak nak keje, sebel jek rasa nak keje weekend ni. Esok boleh le aku tenet wat research sket tengok balik review citer ni dan apalah jalan citer sebenonya tu.

Sign Off.

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah