Laksa 1Malaysia

Dah beberapa hun minggu dah tekak aku ni teringin beno nak makan laksa nyonya, sampai naik layu dah daun kesum yg aku beli minggu lepas. Ari ni dah tak tertahan dah keinginan yg membuak2 tu so pegilah Giant beli sikit barang. Sampai umah aiseyman, ade gek beberapa bahan yg tak cukup lagi wat essemble jadik laksa nyonya. Tgk2 bahan tu lepas wat mee udang jek. Tapi dek ke-anxiety-an yg tak terbedung tu aku teruskan hajat. Ha amik ko, resepi kacukan mee udang ngan laksa nyonya, I'd rather call it laksa 1Malaysia, hihihi... Oh yea tadi kt Giant pi le beli sekali baju renang cap kambing kt Ammar. Sbb budak tu membesar bagai johan sejak 2 menjak ni maka habih baju sana sini dah tak muat. Tu kalau budak pompuan aku agak dah boleh beli coli dah, sebegitu naiknya sume part kt badan dia. Sampai umah umang hai... saiz XXXL pun tersendat2 dah kt badan dia, dah gaya ahli gusti bagai dah aku tgk budak tu... hai nasib le, kenalah sekali lagik aku jadik pengamal sedekah jariah kt sesapa lepas ni....moral of the story pi le beli baju yg elok2 cam cap unta ke, baru pueh ati....(ate camne dah kelas marhain je maka cap kambing je le mampu).


Ini dia laksa 1Malaysia mangsa dinner kami tadi. Ini diambil dari pinggan encik aku tadi, encik aku tu sampai2 umah dah mengadu kelaparan, maka 2 pinggan jugak dibalunnya tadi, dek kerana nak mengampu punya pasal pakweku tadi kata ini dah boleh bukak restoran... aishhh...mengada2, aku kata memang le... restoran yg nak tutup... laksa nyonya pakai santan, tu le antara spare part yg aku lupa beli, so terjah dlm fridge tgk ada separuh lagik santan kotak yg dah beku, so akak balun campak je ler, tak le berlemak sangat, n rasa dia not bad la for 1st timer attempt.. dan tak lupa juga untuk pengetahuan umum, aku guna spegeti ganti mee ngan laksa, sbb aku lupa beli mee, dan aku pikir apa salahnya mencuba kelainan sket...heh...

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah