Final destination : Taiping

Auwduh sungguh creepy tajuk entry ini, mcm tajuk pilem omputih pulak. Namun biarkan saja ia kerana saya pun sudah hampir mood sifar nak letak citer basi di sini. Tapi kang tak lengkap pula jurnal saya ini. Saya sebenarnya sungguh buhsan nak letak entry ini sbb sudah jadik blog jalan2 cari pasal jek. Anyway, okaykan ajelah ia. Kepada pengembara di luar sana : Kedah mmg murah makannya, berbaloi2. Ekceli walaupun kelihatan saya telah merentas separuh benua Malaya, hakikatnya saya tak rasa rabak mana. Minyak, tol, penginapan, makan, all within the expected budget menyebabkan saya sedikit menyesal kerana tidak merembat sejenis spesis mangkuk yg saya temui di Langkawi. Ini membuatkan saya berkobar2 utk misi another trip ke sana tahun hadapan (huah apakah ganas nafsu seperti itu eh diam kau). To be honest n sedikit poyo, saya rasa kalau kita juga berniat ikhlas utk membawa bersama mereka2 yg agak tidak bernasib baik kerana terpaksa diam di Kampung almost all the time membuatkan tuhan memudahkan perjalanan kita, amin. Saya rasa amat puashati pada trip kali ini. Sekian saudara saudari, terimakasih kerana terpaksa melayan citer saya kerana mungkin you have nothing better to do dan terpaksa klik ke alamat blog saya dan terpaksa 'bear' with my poyos thing di sini, hihihi.


Udah sampai Perak kita yeop.
Bukankah cikgu Geografi dulu kata Bukit Larut menerima hujan paling byk sekali di Malaysia? Itu kira2 20 tahun punya fakta, la ni tak tau la kalau Taman Medan ke pula tercatat dlm fakta tersebut, hemmm, kawasan begini sangat sesuai utk penginapan vampire sebenarnya....

Mai kita singgah di Lake Taiping pulok...

Kenapa chek teringat citer Sepi pula tgk panorama begini? Shooting kt sini eh?

Lake Taiping yg mendamaikan...


Adios.

Di En.

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA