Friday, December 11, 2009

Kita cuti lagi lah

Day 4, Thursday

From Langkawi with love to Perlis Indera Kayangan negeri saujana mata memandang I laiikeee. Lepaih ronda2 Pekan Kangaq dan lunch Mr Ventura ajak round2 kt Wang Kelian. Tu diaaaa jln mcm ulaq kena palu mendaki segala tapi nice view. Cheq teruja sgt la tu sampai pi beratoq dgn kete2 pickup Siam nak masuk sempadan. Buat nak gelak je, nasib baik tanya guard ke polis ke klu tak buang masaaaa je sbb katanya nak masuk sempadan tu org jln kaki je. Tak beli apa pun saja cuci mata (oih, hang bohong kaa, katalah dah pokai kt Langkawi nun heheheh). Dari Wang Kelian ke Gua Kelam pulak, nostalgia zaman UiTM dulu nun. Rasa cheq dah 12 tahun tak pi sana, Ammar la teruja nak masuk dlm. Dr sana pi ronda2 Padang Besaq pulak, minum2 lai chi kang segala, cuci mata lagi. MIL beli termos nasik yg besar tu sian dia kena peluk dlm kete sbb boot kete dah sarattt sgt ngan hapa2tah brg yg borong kt Langkawi. Tak pa, nanti balik ni kita susun elok2 mok noo. Dah penat badan melekit segala tu turun ke Bandar Darul Aman Jitra bermalam kt umah anak buah Azhar yg mengajaq kt politek tengku abdul halim apa ka nama tu. Malam tadi rasa penat sungguh aihhh letak kepala kt bantai bom terus tidog (oh lupa loghat Perlis cayag sket dr Kedah/Penang jadi kena guna g, kira tak melekat sgt kt rengkong sabdunya).

Pagi ni siap2 nak balik ke Perak. Tapi sebelum tu nak ronda2 Kedah Darul Aman dulu. See you soon people.
Kelam sungguh aih gambag ni pun. Amboi chek, buat apa termenung tu? Lama sungguh aihh tak mai sini...
Amboi hang mak yong melampau aihh, sambung kt sini pulok doh... - dok aihhh, cheq saja cuci mata jaa..
Antara kos melepas pinggan mangkuk gedevas ngan kamera mak yong pilih hak ni lahh... mugo tgh harga baguih dok ada pejam mataaa je laaaa...

Note : Oh ya, mlm last kt Langkawi pi ronda2 pasaq mlm pekan Kuah, cheq belajaq satu vocab dr sorang adik tu : Serlum. Situasi : mcm sorang akak tu di bekenan kt satu baju, pastu tak dak fitting room, so adik pasaq mlm kata ; "Serlum jo la kok ooihhh kt sini pun". Tak po aih, akak tu pun kira serlum je la kt situ. Dek kerana adik tu yg baru nak melangkah ke alam sekolah menengah panggey kok, maka akok tu pun rembat satu...

No comments:

Sign Off

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Timeofmylife