3 hari

Alhamdulillah ari ni dah masuk 10 hari dah pose. Letih baru je ilang lepas masak dan melayan tetamu2 agungku lewat iftar tadi, eceh... intro sket punyer baik...

Ekceli aku rasa cam lemau je ni nak setat keje balik esok ni. 3 hari melepek kt umah walau tak byk aktiviti tapi letih semacam gek le. 3 hari off ni kami yg 3 beradik yg dok area Lembah Klang ni tak kemana2 makanya secara tradisi we all bergilir2 le buka pose kt umah masing2 (walaupun umah aku 2 kali giliran 'moreh' dis taim). Anyway, aiman tak kesah sbb the more the merrier kann. Gambo tak le sempat nak snap sbb kebizian menyiapkan segala mak nenek juadah sengsorang. Aku pun dah maleh dah snap2 ni, ada mood adalah klu tak yang adooo.

BTW, Ammar managed to pose setengah hari walaupun tak paham apa ke benda le pose tu agaknya. Beliau ada gek le memprotes manja2 (klu memprotes brutal tu maknenya mengamuk le tuh). Tengahari kemarin lepas makan coco crunch ngan susu aku soh sambung balik sampai buka pose. Kira macam dia bersahur le tu, ada jugak pose half-half ni ek (kepada budak2 kecik don't do this at home - PG - parental guidance!). Hari semalam beliau macam anak kucing kehausan nak minum air, aku tahan soh jgn, klu tak aku tak nak kawan ngan dia, oh dia takut le kejap dengo aku tak nak kawan ngan dia....hemmm tak lama masa mandi ngan selambanya minum air paip... bertuah, bertuah... dia tu mulut je cakap apa kah benda pose tu tapi haram nak paham pengertiannya, simboliknya cam KLK masa taim dia kecik, suka beno ngan lagu Ruhil Amani yg lirik dia camni : "Hey, jangan main api..nanti...membakar diri..." sambil dia nyanyi lagu tu pelat2 sambil tangan dia menguak2 api sampah yg mak aku tgh bakar... ha cam tu le dak Ammar ni, mulut dia kata Ammar kena pose, Ammar dah besar, tokleh makan, tokleh minum tapi dgn baiknya member buat air ribena sendirik petang tadi... adoyai... tuhan sedang menguji kesabaran aku barangkali... sabo jelah hati...

Mata dah mamai ni, esok le sambung citer bergambo, adioss...

p/s : oh yea, ari ni genaplah 9 tahun aku berkahwin dgn encik A. Ada gek le majlis penyampaian hadiah ari ni, bukan encik aku bagi tapi abang ipoku sudi buat surprise kt kami, alahai, time kasih le abang Z buat aku terharu walau tak seberapa...

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA