Diary 5

Hmmm, masuk diary 5 ni cam takdek mood nak blogging, bole? Parah aku kang sampai 29/30 diary Ramadhan nak nulih. Tgh ada semangat nak masak ni buleh le boh entry merepek tapi kang mari angin tak dek mood nak masak pakai beli lauk tunjuk je mau kena gelak king kong aku kang. Kena tuko tajuk entri nih....

Eh, bila aku pikir2 balik cam eksyen je entry aku semalam. cam bab dah merajuk ngan pasar ramadhan dan lauk2 tunjuk ni, agak2 ada yg terasa dak? aku mintak mahap la yek...Aku citer all about myself and my opinion and tak dek kena mengena dgn yg hidup atau mati tau... sementara umah ngan opis tak jauh dan le aku nak masak. Kalu aku dok jauh dan hari2 terperangkap dlm jem haruslah aku tunjuk menunjuk jugak ni. Bukan le aku tak hinggap langsung kt sana, sekali sekala aku hinggap gek utk merasai ke happening annya dan beli apa2 eksesori berbuka yg patut.

Yg wat aku patah hati tu semenjak era aku dok menyewa flat kt Kelana Jaya dan paso Ramadhan kt bwh flat tu je. Aku le antara pengunjung setia kt situ dulu. Maklum le area2 KJ ni buleh le dikatakan area elit jugek, maka peniaga2 tu pun sesuka ati je nak cekik org. Encik aku kata tu pusat penyembelihan beramai2, ramai yg tgh asah pisau je tunggu pelanggan, tapi tak la sume kan... Bayangkan aku penah beli kuih ondeh2/buah melaka tu 3 biji yg cinonet tu RM1, apa barang.... sekali aku nak beli sikit lauk org tu kata RM3 ke atas je buleh beli.. mak aiii, lauk sayur je tu, tu belum lagi 2-3 kali pengalaman beli lauk yg dah nak basi sampai ada sekali aku kena CB2 (ceret okay..). Sejak tu le aku berazam (chewahh) utk masak sendirik je utk buka, wat sakit ati n kurang pahala pose jek, tapi tu citer 4-5 thn dulu la... la ni maybe dema2 tu dah generous kot...

itulah pengalaman aku yg agak fobia ini...eh, kata tak dek mood tapi panjang gek aku merepek ni..

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA