Catitan dari wad 311

Malam tadi seperti dijangka aku tak tido malam, klu tido pun cam tido ayam je walau aku tak tahu ayam tu sebenonya tido camna. Tgh malam suhu badan Ammar tinggi amat asyik2 38 ke atas je, sampai aku tak larat nak lap so aku balut terus badan dia ngan tuala basah. Kt kepala pekap tuala lagi. Nasib baik dia tak larat nak protes sbb dah tertido. Kejap je kering tuala tu, sepanjang malam bawa ke pagi ni dua kali juga sumbat ubat kot anu tu. Dah nak Subuh baru suhu dia dah turun ke tahap 36++. So aku berangan tido kejap ngan memberitahu otak takpe ko dah boleh tido dah. Kul 8 terjaga bila misi yg amik suhu tu kata badan dia naik 38c balik. Pandainya kuman tu main cak2 yek, geramnya aku klu aku jadik cam ikon cam iklan Gaviscon tu tak pun kultur baik yg lawan bakteria jahat tu jagalah ko kuman, tapi apakan daya aku hanya manusia biasa. So akak misi sumbat ubat dlm tut balik. Lap2 manja balik. Letih dah aku rasa. Tapi sepanjang siang ni alhamdulillah suhu dia main2 sekitar 37 cuma yg last tu dah takat perpuluhan 1 lagi nak gi 38.

Doc kata blood test pnyer result indicates ada blood infection, a very bad one kata dia, bakteria punyer hal. So teruskan antibiotik ikut drip, mahu lagik le tunggu 4 hari, dah treatmentnya sari sekali. Pandai je doc tu kata mami, don't worry, it takes time sikit utk antibiotik berkuasa cenggitu, dia tatau baper hari aku kena amik EL, bukan dapat MC pun. Dan betapa buhsannya aku kt wad ni tiap jam perut aku mintak makan, tak cukup makanan kt hospital ni tapau bagai plak baper kali dalam satu hari. Ammar lak tak rupa org sakit, cam dlm citer saka tu makannya mau satu poyok sari klu dikumpul2kan jumlah nasi yg dia makan. Lawak aku bila ingat citer saka ni sbb semalam bila aku lap2 badan dia dia meraung 'lepaskan aku, lepaskan aku' gaya citer momok. Nampak gaya dia dah jumpa dialog baru masa protes selain ckp 'tak nak kawan ngan ummi' . Budak tu pun dah buhsan tahap gaban sbb tadi nyaris dia nak masuk melawat bilik org lain. Dok diam2 ni bukan forte lah bagi dia walau demam panas camne pun.

Harap2 malam ni aku tak tido dlm kebasahan lagik le dek tuala2 basah dak Ammar, dan buleh tido manusia pulak, dah tak sanggup nak tido ayam lagik ni. Tapi baru tadi rasa badan dia dah hangat balik dahhh...

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA