Few things to be grateful even though you're staying at hospital

Sebaliknya dari sepital ari Ahad dlm jam 3.30 p.m., satu badan ammar naik rashes cam campak, muka pun dah bengkak sket. Panas keluo kot (ikut assumption org tua2). Tapi misi pi kenduri kawin anak sepupu encik bos tetap diteruskan tanpa sempat singgah umah, elok jugak perut pun lapo. Dengan t-shirt dan jeans aku makan nasi kenduri tak pandang kiri kanan dah, peduli apa kt org walau aku tahu org kampung encik aku yg amat mementingkan tatasusila nak jeling pun. Reason kedua sbb depan umah sepupu encik aku ni ada pokok semambu yg beso. Orang kata buat ubat hilang campak. Keadaan agak kelamkabut juga sbb anak beranak encik dari Perak dah tunggu kt area rumah dah. Jam tu pun cik intan n diana yg on d way pi umah anis call nak melawat, maafkan aku babes, tak leh entertain u all, minggu depan meh umah aku, cikai2 pun aku buleh masak mee goreng ker....meh lah, buleh post gather kt umah aku lak hihi..sesapa nak join pun bisa di aturkan...cam doc anis ke...

berbalik pd topik, on the way balik sempat singgah umah Kak Long yg buat open house, nak jumpa emak je. dlm kepala ingat kt rashes ammar je yg makin menjadi2, budak tu pun dah terkeruk2, namun nak balik ke sepital mahaplah.... dah lemau giler rasanya badan...lepas org Perak dah balik misi menyental badan dak ammar dgn daun semambu diteruskan, aku rasa cam tulah kot caranya, nak mandikan air kelapa ke mana nak mengagau carik air kelapa memalam. Lepas mandi kami sapukan badan ammar ngan bedak sejuk satu badan sambil gelak beso sbb cam mengsculpture patung ngan tanah liat dah. Ammar berikan kerjasama yg sangat bagus.

Bangun pagi ni badan dah rasa lemau dah nak gi keje, tak larat betul nak buka mata, lepas Subuh aku nekad sambung tido balik, maafkan aku bos kerana EL lagi satu hari, sesungguhnya aku bukanlah pekerja terbaik.....

Meh kita tengok some positive things yg kita boleh manfaatkan walau seminggu di wad...


Kamu masih boleh berikan simbol keamanan sambil tersenyum walau suhu badan kamu mencecah 40.4c.
Dibelai dengan penuh kasih sayang oleh emak dan ayah kamu, emak lenkali ingat utk tahan nafas bila bergambar...

Ini kamu dah tak larat dah nak kontrol senyum tapi masih ada emak tersayang yang sentiasa di'sisi'mu... emak, lenkali jgn posing begitu klu body dah ropa itu....

Dapat merasa memakai stoking ayah kamu yg dia pakai ke opis, ok, kali ini ayah kamu betul bawa pasangan stokingnya klu tak selalu pakai stoking lain sebelah sambil menyalahkan emak kamu kerana tidak prihatin memadan2kan koleksi stokingnya yg berpuluh2 pasang itu, ok, suruh emak kamu berhenti membebel sekarang.

Dapat menonton tv flat screen walau makcik kamu merungut tiada Zee TV dan Estro Mustika....

Masih tersenyum sambil menonton Mr Bean walau emak kamu mengagau lap badan kamu sbb suhu badan kamu dah naik balik ke takat 39c.

Masih mampu dapat duit raya walau kamu tak pegi beraya, syukur alhamdulillah, murah rezeki orang yg sedekah itu, amin.

Emak kamu mengambil risiko dapat menyusup kamu keluo dari bilik wad kerana kamu teringin sangat nak makan fav. food kamu yakni kuetiow goreng/char kuetiow. Hargailah pengorbanan emak.

Disuap dengan penuh kasih sayang oleh emak kamu kerana tangan kamu yg masih berbalut dgn splint.

Emak, jangan lebih2 dari orang sakit ye...

Emak kamu yang dah hampir tumbang dah dek pakej 6 hari 5 malam bertanggak di spital...
Nota kaki : Jangan pegi resto ini lagi, tak menepati piawaian ISO.

Di En.

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah