Hari kedua dihospital

Hari kedua.

Lepas peristiwa hilang kamera yg bukan sikit2 duit terbang masa beli dan tak habih explore lagik featuresnya, anak pulak kena fit. Sume dalam satu hari je tuhan duga, pasti ada hikmahnya. Maybe sebab maki bukan main syoknya sorang diri (tak berani nak bagi depan2 laki) maka tuhan balas yg kedua tu pulak. Aku redha. Dan aku dah biasa. Dah 5-6 thn jugak last Ammar kena fit masa demam, tak sangka dah beso ni kena lagi.

Pagi tadi after dah stabil sikit suhunya, jelang tengahari panas balik, 38.6, 38.2 dan dah masuk petang naik ke 39.5. Sebelum maghrib terus naik 40.4. Ya tuhan, kelam kabut aku ngan nurse lap tuala basah satu badan dia. Tengok Ammar dah menggigil satu badan, aku berdoa dlm hati jgn la kena fit lagi, aku tak sanggup tgk, last masa dia toddler dulu tuhan je tahu camana cemasnya aku tgk mata dia dah naik ke atas dan badan dah kejong tarik2, mulut pun dah sikit berbuih dan biru. Lepas masuk ubat anal dan terus jeram badannya dia dah nampak stabil. Sempat aku terfikir klu nak jadi apa pun atleast aku mengadap dia, simpang malaikat 44, nauzubillah. Dia anak aku nan sorang, gila aku kalu jadi apa2 kt budak tu. ammar cam biasa protes org lap bdan dia, meraung2, last2 aku kata klu tak nak mulut buruk kena tahan. O baru dia takut. Mulut buruk tu iklan merokok tu la, dia ngeri giler tgk iklan tu. Sambil tu aku layan le sembang ngan dia pasal Naruto yg ntahapa2 aku kelentong api bola biru la, api hijau la sampai dia terlopong dengo auta aku.

Now dah turun sikit suhu dia, nampaknya tak tido lagi aku malam ni. Takpe, tu pengorbanan dah jadi mak bapak ni, bila dia dah beso dia nak lupakan pun takpe, janji dia membesar dgn sihat. Emak, have I ever thank you for pengorbanan mak jaga kita sakit dulu? I don't think so, tapi emak, dlm hati kita sanjung mak, percayalah.

oh yea, nanti kalau jumpa gambo tak semenggah aku kt tenet dah kena super impose ke, sila ingatkan dlm fikiran you all yg aku dah kena sabotaj masa kamera hilang.

Di En.

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah