Hatiku yang melankolik

Semalam tetiba hatiku hiba, sedih n frust. Mengenangkan anak teruna aku nan sorang.

Alkisah Ammar selalu cari thumb drive kt beg aku. Nak cari game baru la tu buat kopipes dlm komputer dia. Aku selalu marah sbb jgn biasakan geledah barang dlm beg org walaupun mak sendirik. Tapi mahunya dia tu nak dengo kata. Kelmarin aku tengok henbeg aku dah sepah2 maka naik la angin meroyan aku. Tangan je tak naik, puas aku tanya kt mana TD aku tu? Dia mulalah panik kata kt situ le kat sana ler. Aku kata kalau tak jumpa jgn harap boleh masuk bilik, tido kt luo. Encik aku plak tengok aku dah membara mula marahkan aku sbb aku herdik anak dia. So dia try le slow talk ngan budak tu. Jadi kami sama2 soalsiasat Ammar. Bila tanya dia ada amik tak dia mengaku ada amik tapi tak tau mana. Amik tak? Dia kata amik. Sama je dia ulang2 jawapan tu, paham ke tak paham tak tau le. Oklah, aku tunggu sampai dia jumpa bendalah tu. Masa aku kemas2 hendbeg barule aku dapati TD tu ada dlm henbeg lagi satu. Termenung kejap aku, satu aku tuduh buta je anak aku tu, satu aku sedih sbb dia tak boleh defend diri dia, mengaku je amik padahal tak amik. Sedih hati aku tau. Sbb kalaulah jadi kt org lain dah sah2 kena masuk penjara dak pun kena caci maki sbb mengaku benda dia tak buat. Tu baru TD, klu duit haru. Nasib baik budak tu tak reti guna duit lagi a.k.a mata duitan, klu org bagi duit pun dia buleh campak je duit tu merata2. Tapi klu duit orang pastu org lain amik n tuduh dia lagik haru, jadik kambing hitam buta2 jer. Sian budak tu, naif giler dan masih tak faham mainan dunia.

Oklah, conclusion aku utk sedapkan hatiku dia takut yang amat aku akan pukul dia atau tak dpt tido dlm bilik maka dia mengaku je, but that doesn't stop my heart from feeling melancholy like this.....

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah