Sendirian

Apakah yang akan dibuat oleh seorang perempuan in her mid 30s bila buka pose sensorang? Oh no, not the PARAM, way to lazy to go out to param, yea..betul, makanlah lauk recycle. Patah semangat nak masak ni bila buka sorang2. Nasib baik jumpa 2 jenis lauk dlm freeze (ye, difrozenkan semalam). Semalam encik keje malam n KLK buka kt luar maka apa barang nak masak beria2 beno. Nasib baik la ada anak teruna buat meneman buka pose. Dis taim ajo dia buka pose pulak (which very senang kann). Balik umah kira dia pose kejap sbb aku kata dia buleh makan masa taim buka je. Dalam 2 jam lebih tu buleh le dia menahan nafsu tgk makanan atas meja tu (setelah sempat mencubit kuih bawah saji tapi telah ditepis oleh maknya ala2 halau kucing). Kt depan simpang lorong umah aku plak ada org buka gerai, makanya jalan singgah beli murtabak dan kuih onde2 kt situ. Sambil tunggu brother tu bungkus murtabak sambil tu Ammar praktis doa buka pose. Broder tu kata tunggu dulu dek, tunggu, acik pun dah tak sabo nak buka ni... tapi sabo yek...ya ampun aku sengih je ler, dia tatau budak sebeso tu yg tak pose sebenonya.



Kesian.... Lauk orang bujang, recycle punya lauk, kari daging tu tinggal 2-3 ketul je yg timbul, sikit siput sedut dan yg penting the 8th wonder of the world...alhamdulillah, kenyang...


Berikut pula entri tertunda yg di kada balik :
------------------------------------------------------------------
Jumaat lepas :
Berbuka umah Kak Long, my sifu memasak...

------------------------------------------------------------------------------
Sabtu :

Apakah yg akan dilakukan oleh seorang pompuan in her mid 30s bila kena dok melepek kt umah selama 3 hari? Ye betul... shopping mopping. Bertindak dari maklumat KLK (macam pernah dengo ayat tu), pi lah menuju ke Shamelin Cheras ada warehouse sale Cheetah lah, Bonita, Kikilala lah, Nicole, dan ntah apa2 brand lagi laa.. aku cam biasa mudah pening tgk org ramai cam tu tapiku gagahkan jua Jebat.... aku tak le beli sangat benda sbb ari tu kan dah pi warehouse sale.. tapi dlm tak beli benda tu ratusan jugak le RM yg keluo, yg sakan memokaikan diri kali ni adalah encik aku yang melepas geram borong kemeja keje, dah tgh murah angkut je le bang....
Apa ke jadahnya aku nak buat dgn evening clutch ni aku pun tatau, janji mata aku bekenan tengok, lagikpun harganya dah turun bukan2, sentap je ler...
Wonderful Malaysians, fasting but still have a lot of energy...

Ni Man belon yang punya...

Hari sabtu ni giliran buka umah aku, menunya kari kepala ikan, sambal udang, sup ayam, sayur cendawan, sambal belanchan, n eksesori tambahan yg lain. Tak dan nak snap la sbb bz sgt kt dapur

------------------------------------------------------------------------------

Ahad

Lepak gaban sebab buka umah Nanie kt Jalan Kebun/Kota Kemuning. Menu dia ari tu ikan siakap sweet n sour, tomyam campur, sayur2an, kerang rebus n sambal kicap, ntah apa lagi aku tak ingat dan eksesories. Lupa nak snap sbb leka makan

----------------------------------------------------------------------------------

Isnin

Isnin bz balik sbb turn aku balik. Menunya kari daging, lemak cili api siput sedut + keladi, sambal bilis petai, ayam masak kicap, n eksesories.

The end lah.




Ammar just turned 8! Budak debab yang tak reti pose alahai...

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah