Host pertunangan

Hari Sabtu lepas, kami jadik host majlis pertunangan anak buah encik A dgn nama timangan Itam. Itam ada kembar namanya Putih, sebab agaknya sorang putih dan sorang hitam, so dema panggil camtu. Masa dlm pantang ibu mereka sakit, jadik, sorang mak mentua aku jaga, sorang lagi mak dema yg jaga, tulah pasal Itam ni dah jadik cam adik bongsu encik A. Kami jadik host je, yg settlekan sume pasal catering ni sampailah sume hantaran si Itam le. Aku sponsor lauk tambah je, ayam berempah yg aku le buat sendirik . Nota buat aku masa akan datang : utk melicinkan makanan yg ada maka menunya hendaklah menu nasi campur lauk kampung. Dan juga ayam kena sampai 10 ekor sbb hok tu habih dulu. Macam ari tu, licin dan tak berbaki, alhamdulillah sume berjalan lancar.

Tgh tunggu rombongan peminangan lelaki. Menu hari tu : Kari daging, ayam goreng berempah, ikan goreng bercili, sayur nangka dan ikan masin, ulam2man dan sambal belanchan.

Itam@Zuraida sedang menanti penuh debar. Selamat bertunang Itam. Semoga berbahagia selalu.

Pakcik2 sedang kautim sambil berbalas pantun.

Auww mak, sukanya dia nak bertunang.
Antara barang hantaran, simple2 je kata Itam, maklum le dia buat sendirik semuanya. Sgt berdikari budak ini.
Itam disamping barangan hantarannya.

Dah tau famili belah mana ni.

Good thingnya host buleh marketing jual tudung dimajlis ini.

Fuih, laku, laku...

Perkara yg mulia yg boleh dilakukan pada orang kampung adalah membawa mereka melawat muzium. Oh yea, tudung yg dipakai oleh wanita dlm gambar ini baru dibeli dari host. Tapi apa2 pun host tak dpt untung lansung, dia jual lebih dari separuh harga kt org kampung, takpelah, dia niat sedekah je ini, maklumlah bukan selalu...moga murah rezeki host itu, amin.

Kadang2 ada yg terover masuk dlm zon replika itu utk bertangkap gambar. Sila kena pandang kiri kanan dulu cari pak guard kalau nak buat ini.

Comments

Amri Mat Saaid said…
hu hu itam putih kehidupan, hitam itu menawan, putih itu putih lerr hu hu
Yong Kamariah said…
ate je yang ngeyanye...

Popular Posts