Went out for movie : 2012

Memula harus aku akui I'm the domestic goddes, anti-social, whatever, you name it, I'm all that.
Can't help when you have a special kid whose behavior is 'superb'. So bila Encik A dapat off 4 hari straight peluang utk berpoya tidak harus dilepaskan (off masa weekdays - duh). Now boleh tinggalkan a son ngan Daddy while mommy dgn amannya buleh tgk wayang. Since dia punya promo release aku mmg aim nak tgk citer ni. Satu filem berskala besar in terms of budget and special effectnya mmg sesuatu yg I'm looking forward. With that, malam semalam pegi Sunway Pyramid ngan KLK, gamble je tiket utk show 8.30 p.m. Sbb sume show malam tu full house, so kami berbaris panjang dgn harapan ada org yg reserve but didn't turn up. Hah! how lucky, sampai kt kitaorang punya turn mmg ngam2 ada 2 seat tapi lain row. Tak kesahlah, it was worth it beratur panjang tu dan penat2 tu kan.

2012 probably the closest picture a human being could ever potray what's the doomsday's like. Superb! Menggerunkan! Sangat hebat. Special effectnya hampir perfecto. This is the kind of movie yg tak meng allowkan penonton pergi toilet pun. Setiap scene pack with kecemasan and thriller. This is the first apocalyptic movie yg ever gives me a goosebumps sampai keluar wayang pun (haha.. am I exaggerating it?). Aku rasa each and everyone yang tengok atleast akan tanya pada diri sendiri : camni ke bila kiamat nanti? Sgt real, macam yg quran pernah sebut macamana bumi dan gunung ganang berlipat masa hari tu nanti. Dan juga ada elemen yang macam bahtera nabi noh tu utk menyelamatkan spesis bumi yg terpilih.Tapi satu je, aku amat bencikan cliche. Mmg sgt cliche kalau hero boleh survive walau dlm macamana situasi kecemasan pun, no matter how bangunan2 dah kena telan bumi ke, bumi retak bergulung camana pun but he n his family managed to escape. Bahah. Tapi yelah, kalau hero mati cepat camanalah citer nak jalan kan. Macam satu review yg aku baca here it goes : But it's a disaster movie. It's supposed to be ridiculous. Pergilah tonton filem ini, berbaloi baloi. Kalau nak tgk budget tunggu DVD/CD pasar malam ke (macam aku kengkadang buat) baik lupakan aje, tak thrill selagi tak tgk dgn skrin lebar yg mana kita akan merasai turut berada dlm situasi tersebut.

Oh yea, balik tu aku dgn terujanya cerita kt encik A. Dia buat kontrol macho. Kali ini dia tak sebut pasal citer rekaan, dibuat2 atau macam : "alah, ada org tepuk2 dulang isi air kt tepi kamera tu je" (annoying giler). Sbb aku kata aku nak ajak dia tgk lagi sekali. Ada aku citer last taim aku tgk citer Komodo ngan dia yg dia ketawa berdekah2 kata ada org pakai sarung dlm biawak beso tu? hmmm, aku kena pikir 13 kali kalau nak bawak dia...

Comments

Popular posts from this blog

Sekalung Budi Segunung Intan....Happy Mother's Day!

Catatan Umrah 2013 : Kisah Di Raudah

STANBUL... HERE I COME!!! : PART 9 : SPICE BAZAAR & HAGIA SOPHIA